Börjar ta form nu. Ena sidan är nästan färdigspacklad. Åkte in imorse och provade dörrsidan på bilen så jag fick lite överblick över att allt går som det ska. Jag ber om ursäkt till många som har skrivit till mig här men även privat om att ni vill få mycket detaljerade bilder på hur jag har utfört arbetet, men det har jag inte haft i tankarna. Så tänkte dra allt lite snabbt.
Jag började med att rensa all vinyl på dörrsidan med en lite spackelspade och en klick polyester (fick tips om att det löser upp vinylen)
Jag har gjort hål så elementen kan ligga fritt bakom dörrsidan
Jag tog en vanlig limpistol (från jula) och limmat fast mdf ringarna
Sen la jag på en fleece filt över som jag limmade fast med smältlim med så lite former som möjligt
Sedan va det dags för glasfiber. Då klippte jag små remsor som jag sen lappade på dörrsidan, jag tog alltså inte en stor bit och försökte klistra dit utan jag lappade dit med små remsor och försökte få det så jämt som möjligt. Jag har nu lappat ungefär 6-7 lager totalt med härdning mellan varje/vartannat lager. Sen var det bara o spackla ut de sista formerna och få allt så slätt och fint som möjligt. Jag använder mig av biltemas glasfiberspackel
Som sagt denna är inte helt klar än. Ska spackla det sista nästa vecka efter en liten semester resa till sälen.
Om någon har några andra funderingar skicka iväg ett pm så ska jag försöka svara så tydligt jag kan.
Många som följer mitt projekt kanske är nybörjare som jag och inte riktigt vågar ta steget och prova utan vill veta allt innan (som jag), jag har läst en hel del innan jag tog steget och började prova själv. Personligen så säger jag att det hjälper inte, att läsa sig till grunderna är en sak. Men man lär sig ingenting praktiskt med att läsa om det. På't bara och försök! jag är svin nöjd än så länge med mina dörrsidor. Blir man inte nöjd så är det bara att börja om! Vet att alla säger så men jag är själv sådan som gärna läser lite för mycket innan jag vågar prova. Men så mycket som jag har lärt mig bara under den tiden som jag har byggt dörrsidorna går inte att jämföra med alla timmar som jag har läst om det innan. Jag har lärt mig 10ggr mer med att bara prova och försöka. Tips från en nybörjar coach!