3137
Sök

Volvo 740 T5 på E85

Holy Smoke Performance
20 Inlägg
29 mars 2016
Trådstartare
Hej! Har lite frågor angående att etanolkonvertera min 740 T5 och har inte kunnat hitta något svar på tidtagare skrivna trådar så ja gör en egen. Just nu kör jag med en b5234T motor från en 850 med smidda stakar, uppfräst vevhusventilation, steg 3 chipp från BSR, 3" avgassystem hela vägen med racekatt och BTR. Jag kör med en 044 kopia med Nuke performance filter under bilen och därifrån till fuelrailen och returen så kör jag med stålomspunnen slang.

Jag undrar då om detta räcker för att köra med e85? Har kollat på gröna R spridare och man kanske ska köpa till det med för att den ska få tillräckligt med soppa. Man kanske måste byta tankpumpen med?

Mvh Jocke smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 april 2016
Du behöver ett nytt chip för din setup, det kallas mappning när man gör ett individuellt chipp till just dig.

Spridare behöver du ca 1,6cc per hk på en 5cyl motor med E85. Så 300hk behöver spridare på 480cc ungefär. OCH mappning...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök