30 april 2016
Trådstartare
Hej
Har en vw caddy 04:a med 1.4 liters bensinare, som inte riktigt vill gå bra. Det hela började med att jag skulle spola rent i ena hjulhus, runt bromsoket osv för tidigare ägare hade kört fast med denna så det var fullt med lera/grus där så spolade rent där och gjorde även en snabb motortvätt, täckte över generatorn och spolade inte på några vitalare delar, blåste sedan av det värsta vattnet sen med kompressorn, startade sedan bilen och backade ut från garaget, inga problem alls, låter det stå och gå c:a 15min sen efter jag kört en liten bit så hugger bilen till och esc lampan lyser och tycker även att bilen är lite tröttare, kör c:a en mil och märker att bilen blir tröttare och verkar inte riktigt gå på alla cylindrar. Stannar bilen och lossar alla spridar kontakter och sprayar i wd-40 och även så på alla tändspolkontakter och även den delen som går mot tändstiftet. Under den tiden så har jag även haft batteriet av för att nolla ev felkoder. Verkar inte hjälpa för när jag ska försöka ta mig hemmåt så är bilen riktigt trött, verkar inte gå på alla cylindrar, varvar inte mer än 1500-2000. Hemma så har jag isär kontakterna till abs givaren för tänkte om det har nått med esc:en att göra och sprayar i wd 40 och står även inne i varmgarage inatt utan batteri. Nån som har nån idé vad som kan ha hänt, förstår att det kan ha gått fukt in nånstans men trodde inte det var så känsligt? Nån tändspole som gett upp?
Mvh
Tobias