Tja! Köpte mig en e36 från 1995 coupé 328 för snart ett år sedan, 2015 Januari.
Det är en oöppnad m52b28 motor med ett jm2100 kompressorkit steg 1 i från Autogruppen. Bilen byggdes år 2009 så den har varit trimmad ett tag, men går fortfarande så fint. Köpte av en kompis, så visste att han tagit väl hand om den innan mig, och snackat med tidigare ägare som är seriösa bilägare.
Lite av setupen förutom kitet är:
M3 paket,
4 pucks sinterlamell, sachs 731 tryckplatta
Rosa spridare
extraktor-grenrör
Malpassi BTR
2 sportstolar sparco indy
Ta-technix coilovers
Camberstag bak
Går tyvärr lite snålt just nu (fick reda på detta när jag bromsade bilen på 241wHp och 335wNm). Bilen har gått 21.000mil nu, och är rätt chockad att den hållit så bra, och inte skurit ännu o.O Aja, good for me!
Inte så mycket mer just nu, så det är här som jag kommer in i bilden, hehe!
Jag är relativt ny till att köra bana, men fastnade för det direkt! Vilken känsla
Planer nu är att göra min bil till ett bana/drift-åk.
Agenda:
- Först o främst se till att den inte går snålt längre, så lite fler hästar blir det, men inte mycket i början.
- Nya bussningar i fram och bakvagn, lila bussningar till bärarmar, och stumma aluminium till diffen. Förstärkarplator till infästningen av bakvagnsbryggan, köpt på BMW org för e36 m3.
- Nya coilovers, går fortfarande och kollar på vilka som jag ska köpa hem, får se hur budgeten ser ut när det kommer till det
- Ny framruta
- styrvinkelkit
-Hydraulisk handbroms
-Högre stolsfästen till sparcostolarna, just nu org höjd som man kan köpa "railsen", vill ha ca 1dm höjd på fästet.
- Ta ut inredning
-kapa reservhjulsbaljan och ersätta med en enkelplåt, detta för att göra bilen lite lättare, samt förenkla montering osv av diff, bakvagn i framtiden.
- Bättre bromsar runt om, har inte bestämt mig vad jag ska ha för några ännu, stålomspunna bromsslangar.
- Större/bättre kylare
- Raceratt såklart
Kommer inte på något mer nu såhär 00:52, en Fredag morgon:rolleyes:
Bilder kommer upp inom kort
Filmer på bilen från tidigare ägare:
https://www.youtube.com/watch?v=Ltm6n67FCoghttps://www.youtube.com/watch?v=HBEHYakTfr0Bilen finns i Sundsvall och kommer att köras på MittSverigebanan till en början som denna sommar. Kompisen har för tillfället ett e36 projekt som ska få en v8a, och en annan kör med turbo så riktigt skojigt ska det bli:)
Fler bilder på bilen
Hehe, denna bild är lite komisk c: Var påväg till att bänka bilen, och skulle hämta min kompis som jag köpt bilen av, för vi har alltid har teorier på vad för effekt som bilen. Påväg till honom så blir jag stannad av polisen, med en kompressor som låter relativt högt, en eftermonterad IC direkt innanför fronten och en laddtrycksmätare som fungerar var jag rätt säker på regg-besiktning, men polisen tycktes inte bry sig om det...bmwn var för låg
Så fick ombess på mina "fina" TA-coils ^.^ tur i oturen. Dock så hängde de mkt på mina framskärmar och fick bucklor... battlescars!
här är pappret
Kompisens röda e36 som han ska bygga V8a i, blir riktigt fett! följ honom på:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p4268263