2562
Sök

chippa golf 3

192 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Jetman skrev:
...bara en spontan tanke....90kusar på 1,8l lät väldigt lite????
Fick en liten ide som kan vara lika galen som klok......försök hitta någon som har 2.0l maskinen om de nu är nästa storlek på snurra(??) å kolla om dom e byggda på samma block!!
Då kanske de går att nalla en sån box???

Tror nog att filter å rör ger mer än 3kusar....

Bara för att retas lite så har jag i dagarna fått hem 2 chip till mina Preluder...ger 20 extra kusar!!

Kostade mig 300 spänn.....för båda!!!!!!

Sorry.....du behöver inte ens fråga....ja har självklart kollat om dom hade till din oxå....men icke sa nicke!!!

aah vette fan om de går..men frågan e bara om man ska lägga cash på denna bil lr köra me denna ett tag, sälja den å köpa en turbo..om man tjänar på de..? hmm

fireice_88@hotmail.com

Biltokig
870 Inlägg
24 maj 2007
Det du förlorar i hk i 1.8l motorn tar du nästan igen i vridmoment i den motorn ^^ Men du tjänar nog inte mer än ett par hk på chip skulle jag tro, dock får du säkert bättre gasrespons, bredare register och kanske något lägre förbrukning vid normal körning!
MEN jag tycker du ska spara dom pengarna, sälja bilen och köpa dig en GTI 16v om du nu vill ha mer pulver!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

alltid snabbast
73 Inlägg
24 maj 2007
håller med tidigare ingen ide att kasta bort pengare på chip till den där ..tanka v-power istället så kan du få lite placebo hästar

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

192 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
aah..e la kanske så..men har hört att gti int håller lika bra motormässigt..?

fireice_88@hotmail.com

192 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
om man nu skulle chippa den..kan man på något sätt se att man verkligen fått 12 hk mer??
Senast redigerat av __Linus__ (24 maj 2007)

fireice_88@hotmail.com

Biltokig
870 Inlägg
25 maj 2007
__Linus__ skrev:
om man nu skulle chippa den..kan man på något sätt se att man verkligen fått 12 hk mer??

Du kan ju köra dynotest före/efter, men jag skulle kunna sätta min bil på att du inte får några 12hk... skrytsiffror det där!

Jag tror inte Gtin är mer känslig motormässigt, det är nog snarare så att de bilarna oftast är hårdare körda och därmed ofta mer slitna! Möjligtvis att 16v är lite känsligare(men hittar du en som låter fint i motorn och verkar vara som den ska finns det nog ingen större anledning till oro) men du kan ju alltid köpa en Gti 8v om det skulle vara så att du är orolig...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

385 Inlägg
25 maj 2007
Gör du ett test av hur många hk du har i bilen innan, sen chippar, och sen testar efteråt också så ska du få pengarna tillbaka enligt TMC...

Men det kostar att testa bilen oxå ju.. >_<

192 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
__Linus__ skrev:

Du kan ju köra dynotest före/efter, men jag skulle kunna sätta min bil på att du inte får några 12hk... skrytsiffror det där!

Jag tror inte Gtin är mer känslig motormässigt, det är nog snarare så att de bilarna oftast är hårdare körda och därmed ofta mer slitna! Möjligtvis att 16v är lite känsligare(men hittar du en som låter fint i motorn och verkar vara som den ska finns det nog ingen större anledning till oro) men du kan ju alltid köpa en Gti 8v om det skulle vara så att du är orolig...

om de står på deras hemsida å dom skickar ett mejl te mig at ja ska få 12 hk å 16Nm så måste la fan de stämma? tongue sluta va så negativ wink

fireice_88@hotmail.com

192 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
evilmaster skrev:
Gör du ett test av hur många hk du har i bilen innan, sen chippar, och sen testar efteråt också så ska du få pengarna tillbaka enligt TMC...

men har int tmc en sån test..?? borde la fan kunna få  testa den där om mna nu ska pröjsa ett chip! smile

fireice_88@hotmail.com

385 Inlägg
26 maj 2007
__Linus__ skrev:
evilmaster skrev:

men har int tmc en sån test..?? borde la fan kunna få  testa den där om mna nu ska pröjsa ett chip! smile

Nej, dom kan inte bänka din bil.. Dom kör ju typ bara runt och stoppar i chippen i bilar.. tongue
Nån annan vet säkert vart man kan bänka bilen i närheten av där du bor och vad det kostar..?

192 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
evilmaster skrev:
__Linus__ skrev:
evilmaster skrev:

Nej, dom kan inte bänka din bil.. Dom kör ju typ bara runt och stoppar i chippen i bilar.. tongue
Nån annan vet säkert vart man kan bänka bilen i närheten av där du bor och vad det kostar..?

de hoppas vi..smile ska man nu sänka bilen å skaffa chip å luftfilter så blir de nog fina grejjer:D

fireice_88@hotmail.com

192 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
nu ska min bil chippas den 13 juni big_smile då kommer powerchip till gbg..skulle få 10 Hk & 15 Nm big_smile
Senast redigerat av __Linus__ (31 maj 2007)

fireice_88@hotmail.com

190 Inlägg
11 juni 2007
chippade min audi genom powerchip idag.  jävlar vilken skillnad..

kan varmt rekkomendera Powerchip. snabbt o smidigt.. riktigt trevlig jörg.

Saab 9-5 2.0T :)

Sök