3163
Sök

Går ej öppna dörr innifrån, 850-97

92 Inlägg
31 juli 2016
Trådstartare
Fick fönstrena i båda framdörrarna krossade, och håller på att sätta dit nya rutor. Men det uppstod även problem med låsen samtidigt, går bara öppna utifrån (båda dörrar). C-lås funkar. Mekonomen-mekarn fattade inte vad problemet var när jag visade upp bilen.

Anyone?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
31 juli 2016
ConDodgy skrev:
Fick fönstrena i båda framdörrarna krossade, och håller på att sätta dit nya rutor. Men det uppstod även problem med låsen samtidigt, går bara öppna utifrån (båda dörrar). C-lås funkar. Mekonomen-mekarn fattade inte vad problemet var när jag visade upp bilen.

Anyone?

Kan det vara glasbitar som lagt sig i vägen för den manuella öppningen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

92 Inlägg
2 augusti 2016
Trådstartare
Vettemannen skrev:
ConDodgy skrev:

Anyone?

/Benny

Själva mekaniken verkar ju funka, som man ser på klippet, men jag vet ju iofs inte hur låset fungerar big_smile
Men när man drar i handtaget så ska det väl ta emot lite efter några cm, vid själva dörröppnandet, och det gör det ju inte. Inget motstånd alls.

https://youtu.be/DcyqVX-z6tU
Senast redigerat av ConDodgy (2 augusti 2016)

1 800 Inlägg
2 augusti 2016
ConDodgy skrev:
Vettemannen skrev:
ConDodgy skrev:

Anyone?

/Benny

Själva mekaniken verkar ju funka, som man ser på klippet, men jag vet ju iofs inte hur låset fungerar big_smile
Men när man drar i handtaget så ska det väl ta emot lite efter några cm, vid själva dörröppnandet, och det gör det ju inte. Inget motstånd alls.

Du knäpper ju in det första läget enbart, i steg två går det något tyngre.
Dessutom har du inget direkt motstånd när dörren är öppen.

92 Inlägg
2 augusti 2016
Trådstartare
Hilmer skrev:
ConDodgy skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Du knäpper ju in det första läget enbart, i steg två går det något tyngre.
Dessutom har du inget direkt motstånd när dörren är öppen.

Nä, exakt. Men även när dörren är stängd så är det noll motstånd. Men känns som att det inte är nåt glas som är ivägen iaf, nåt annat skit är det.

1 800 Inlägg
2 augusti 2016
Varför skulle något vara i vägen när allt fungerar som det ska, förstår inte riktigt hur du menar!?

Edit: Nu kikade jag på din bild på dörren i din andra tråd igen och det ser ut som om du krökt armen mellan handtag och låskista, själva handtaget sitter alldeles för långt bak.
Handtaget skall dessutom demonteras innan man plockar bort dörrsidan, dvs det svarta handtaget skall lyftas bort innan demontering.
Däremot behöver man inte demontera "skålen" som handtaget sitter i, den är dock bortplockad på min bild.

Jämför din bild och denna så ser du skillnaden på armen/handtaget.

http://www.volvoturbo.net/201608024.jpg
Senast redigerat av Hilmer (2 augusti 2016)

92 Inlägg
2 augusti 2016
Trådstartare
Hilmer skrev:
Varför skulle något vara i vägen när allt fungerar som det ska, förstår inte riktigt hur du menar!?

Edit: Nu kikade jag på din bild på dörren i din andra tråd igen och det ser ut som om du krökt armen mellan handtag och låskista, själva handtaget sitter alldeles för långt bak.
Handtaget skall dessutom demonteras innan man plockar bort dörrsidan, dvs det svarta handtaget skall lyftas bort innan demontering.
Däremot behöver man inte demontera "skålen" som handtaget sitter i, den är dock bortplockad på min bild.

Jämför din bild och denna så ser du skillnaden på armen/handtaget.

http://www.volvoturbo.net/201608024.jpg

Ofan. Ja, jag förstod det idag när jag var nere på skroten, att det räcker med att ta bort enbart toppen på handtaget. Jag lyckades ta bort skålen, men den va ändå spricka i. Den ser ganska krökt ut ja, får försöka kröka tillbaka den då, och hoppas att det är det som är felet. Grymt mycket tack för att du orkar! big_smile

92 Inlägg
3 augusti 2016
Trådstartare
Jag krökte tillbaka armen och dörren går nu att öppna. Stort tack!

1 800 Inlägg
3 augusti 2016
Skönt att det löste sig! smile

Sök