2727
Sök

Volvo S60 -04, pris

25 Inlägg
6 augusti 2016
Trådstartare
#1
Hallå där,

Jag har kollat på en Volvo S60 2.4 -04 som har gått 8700 mil, med en tidigare ägare. Har pratat lite med säljaren hos bilhandlaren (en stor, erkänd bilhandlare) via mail och det som sticker ut är att sätesvärmaren ej fungerar på förarsidan, det är ett litet hål (5x5 mm) på sätet samt att en av kåporna på en backspegel har fått sig en smäll.

Utöver detta så ska det ej vara några fel på bilen. Kamrem har ej bytts, så det måste självklart åtgärdas.

Säljaren vill ha 55.000 som lägsta pris vid kontant betalning (59.900 var priset i annonsen). Jag funderar på att erbjuda honom 52.000 eftersom att jag trots allt måste byta kamrem, ta ledigt samt ta mig till platsen (ca 120 mil). Där måste jag ju även provköra bilen osv innan jag beslutar mig.

Tycker ni att 52-55 000 är rimligt för denna bilen, förutsatt att allting fungerar och ser bra ut förutom ovanstående?

Tar gärna emot hjälp, stort tack på förhand! smile

Mvh,

Roger.

Evildan
6 augusti 2016
#2
Jag tycker det är apdyrt för även om den är en lågmilare så är det ändå en 12år gammal S60.
Dragkrok är ju ett plus, däremot undrar jag över repan på inlastningsskyddet hur djup och ful den är i verkligheten.
Även repan på främre stötfångaren till höger om pricken till höger om registreringsskylten.
Vidare är bilen närapå snikutrustad med enkla stereon och inte ens businesspkt med rattkontroller till densamma.
Saknar även dimljus om det är viktigt.
Jag hade åkt 120 mil om den kostade 32000kr.

Evildan
6 augusti 2016
#3
Förresten titta på bilden med serviceboken, den ska servas årligen men det är ibland 3år mellan servicarna.
Jag hade inte åkt 120 mil för 32000 ens men för 25000, då är den åtminstone flippbar.

25 Inlägg
6 augusti 2016
Trådstartare
#4
Evildan skrev:
Jag tycker det är apdyrt för även om den är en lågmilare så är det ändå en 12år gammal S60.
Dragkrok är ju ett plus, däremot undrar jag över repan på inlastningsskyddet hur djup och ful den är i verkligheten.
Även repan på främre stötfångaren till höger om pricken till höger om registreringsskylten.
Vidare är bilen närapå snikutrustad med enkla stereon och inte ens businesspkt med rattkontroller till densamma.
Saknar även dimljus om det är viktigt.
Jag hade åkt 120 mil om den kostade 32000kr.

Tack för svaret! smile

Det låter ju onekligen inte så lockande, med andra ord big_smile

Har även funderat på en S80 2,4D Business -08 på 163hk, Automat, som har rullat 8700-8800 mil. Denna är privatägd med 1 ägare (2 ägare, inom samma familj. Ett äldre par, 60-65 år som har den nu) samt körd i Norrbotten. Priset här ligger på 89000:-, men jag gissar på att man säkert kan få ner den till 82-83000:-.

Är det kanske lite mer att satsa på?

https://www.blocket.se/boden/Volvo_S80_ … 11&w=2

Då har jag även bara 8 mil att köra, så det är ju lite närmare wink
Senast redigerat av Aroger (6 augusti 2016)

1 510 Inlägg
6 augusti 2016
#5
Ursäkta off topic, men hur motiverar du att säljaren ska bekosta din resa på 120mil, det är ju knappast hans problem, när han lika gärna kan sälja den till någon annan till fullt pris?smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

25 Inlägg
6 augusti 2016
Trådstartare
#6
trubbelturbo skrev:
Ursäkta off topic, men hur motiverar du att säljaren ska bekosta din resa på 120mil, det är ju knappast hans problem, när han lika gärna kan sälja den till någon annan till fullt pris?smile

Det var mer priset för en ny kamrem som jag tänkte där.

Nåväl, vi skiter i den bilen och fokuserar på den undre S80:n smile

Muttley
6 augusti 2016
#7
På s60 angående sätet så kan de ju vara så att sätesvärmaren brunnit.  Ganska vanligt på volvo och därför funkar inte heller rövvärmen.

Och funkar inte rövvärmen så är de lätt värt att pruta 20 tusen i med vi bor i ett svårt klimat ena halvåret.

big_smile

Forummoderator
18 008 Inlägg
6 augusti 2016
#8
tkd_rille skrev:
På s60 angående sätet så kan de ju vara så att sätesvärmaren brunnit.  Ganska vanligt på volvo och därför funkar inte heller rövvärmen.

Och funkar inte rövvärmen så är de lätt värt att pruta 20 tusen i med vi bor i ett svårt klimat ena halvåret.

big_smile

Fasen. Har inte ens kollat Arselgrillen i Yarisen. Säljaren kan var skyldig mig 16000:- :-)

Jag har förstått att bilar norrut i landet är dyrare än i mina trakter. Så priset kommenterar jag inte. Däremot är det en otroligt trevlig bil. Gillar S80. I synnerhet med diesel & automat.

Här har du kälken:
http://biluppgifter.se/fordon/rff270

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

47 Inlägg
6 augusti 2016
#9
Jag kan bara inflika med min sida.

Jag har ägt en volvo S60 2001:a, automat, när jag köpte den så hade den gått runt 16000 mil.
Betalade 41000 kronor för den (inkl vinter-dojjor).

Hade bilen i  ~1.5 år, fick 28000 kronor när jag sålde den runt 4000 mil senare.

Jag kan även inflika, att denna S60 har varit den som har haft absolut bästelibästaste säten av de 3 bilar jag haft de senaste 5-6 åren. (1: S60, 2: Golf-14 sport, 3: Seat Cupra).

Vet inte om min vinkel hjälper.. eller om jag själv blev grundlurad både vid köp & sälj. Men oavsett, bättre säten har jag inte haft än.

Forummoderator
18 008 Inlägg
6 augusti 2016
#10
Stefan1980 skrev:
Jag kan bara inflika med min sida.

Jag har ägt en volvo S60 2001:a, automat, när jag köpte den så hade den gått runt 16000 mil.
Betalade 41000 kronor för den (inkl vinter-dojjor).

Hade bilen i  ~1.5 år, fick 28000 kronor när jag sålde den runt 4000 mil senare.

Jag kan även inflika, att denna S60 har varit den som har haft absolut bästelibästaste säten av de 3 bilar jag haft de senaste 5-6 åren. (1: S60, 2: Golf-14 sport, 3: Seat Cupra).

Vet inte om min vinkel hjälper.. eller om jag själv blev grundlurad både vid köp & sälj. Men oavsett, bättre säten har jag inte haft än.

All input är bra. S60 är inte värda mycket. Vet inte varför men kan det ha med utrymme att göra? S80 "ska vara" billiga de med då gubbstämpeln på dessa är hög. Men det är ingen nackdel. Inte ofta toånårskörda om man nu bortser ifrån T6. En sådan köper man inte bara. Tyvärr. Går som fan. Lådan håller inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

47 Inlägg
6 augusti 2016
#11
Hybridsmurfen skrev:
Stefan1980 skrev:
Jag kan bara inflika med min sida.

Jag har ägt en volvo S60 2001:a, automat, när jag köpte den så hade den gått runt 16000 mil.
Betalade 41000 kronor för den (inkl vinter-dojjor).

Hade bilen i  ~1.5 år, fick 28000 kronor när jag sålde den runt 4000 mil senare.

Jag kan även inflika, att denna S60 har varit den som har haft absolut bästelibästaste säten av de 3 bilar jag haft de senaste 5-6 åren. (1: S60, 2: Golf-14 sport, 3: Seat Cupra).

Vet inte om min vinkel hjälper.. eller om jag själv blev grundlurad både vid köp & sälj. Men oavsett, bättre säten har jag inte haft än.

All input är bra. S60 är inte värda mycket. Vet inte varför men kan det ha med utrymme att göra? S80 "ska vara" billiga de med då gubbstämpeln på dessa är hög. Men det är ingen nackdel. Inte ofta toånårskörda om man nu bortser ifrån T6. En sådan köper man inte bara. Tyvärr. Går som fan. Lådan håller inte.

Jag vette fanken.. Jag skulle nog faktiskt fort byta min apnya (2300 mil) nya cupra "sportbil", mot min gamla -01 s60.
Hade inte försäkringen legat på runt tusenlappen per månad, för min s60 med 200 ponnisar.. så hade jag nog fortfarande haft denna.

Men jag har en bra deal med förmånsbil 2 år eller 6000 mil, innan det är dags å byta sprillans bil.

Kan tilläga lite för min bil, det enda jag servade, var x-mil service.. kolla stift å olja.. runt 16000-20000 mil vad jag minns just ju.. annars så har den s60:ian för mig fungerat felfritt alla dagar.
Senast redigerat av Stefan1980 (6 augusti 2016)

25 Inlägg
7 augusti 2016
Trådstartare
#12
Aroger skrev:
Har även funderat på en S80 2,4D Business -08 på 163hk, Automat, som har rullat 8700-8800 mil. Denna är privatägd med 1 ägare (2 ägare, inom samma familj. Ett äldre par, 60-65 år som har den nu) samt körd i Norrbotten. Priset här ligger på 89000:-, men jag gissar på att man säkert kan få ner den till 82-83000:-.

Är det kanske lite mer att satsa på?

https://www.blocket.se/boden/Volvo_S80_ … 11&w=2

Då har jag även bara 8 mil att köra, så det är ju lite närmare wink

Vad tror ni om denna istället? smile

Forummoderator
18 008 Inlägg
7 augusti 2016
#13
Aroger skrev:
Aroger skrev:
Har även funderat på en S80 2,4D Business -08 på 163hk, Automat, som har rullat 8700-8800 mil. Denna är privatägd med 1 ägare (2 ägare, inom samma familj. Ett äldre par, 60-65 år som har den nu) samt körd i Norrbotten. Priset här ligger på 89000:-, men jag gissar på att man säkert kan få ner den till 82-83000:-.

Är det kanske lite mer att satsa på?

https://www.blocket.se/boden/Volvo_S80_ … 11&w=2

Då har jag även bara 8 mil att köra, så det är ju lite närmare wink

Vad tror ni om denna istället? smile

Samma S80...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
7 augusti 2016
#14
Hybridsmurfen skrev:
Aroger skrev:
Aroger skrev:
Har även funderat på en S80 2,4D Business -08 på 163hk, Automat, som har rullat 8700-8800 mil. Denna är privatägd med 1 ägare (2 ägare, inom samma familj. Ett äldre par, 60-65 år som har den nu) samt körd i Norrbotten. Priset här ligger på 89000:-, men jag gissar på att man säkert kan få ner den till 82-83000:-.

Är det kanske lite mer att satsa på?

https://www.blocket.se/boden/Volvo_S80_ … 11&w=2

Då har jag även bara 8 mil att köra, så det är ju lite närmare wink

Vad tror ni om denna istället? smile

Samma S80...

En annan S80 för lägre pris. 😉

http://m.blocket.se/helsingborg/Volvo_S … 12&w=3

Evildan
7 augusti 2016
#15
Aroger skrev:
Evildan skrev:
Jag tycker det är apdyrt för även om den är en lågmilare så är det ändå en 12år gammal S60.
Dragkrok är ju ett plus, däremot undrar jag över repan på inlastningsskyddet hur djup och ful den är i verkligheten.
Även repan på främre stötfångaren till höger om pricken till höger om registreringsskylten.
Vidare är bilen närapå snikutrustad med enkla stereon och inte ens businesspkt med rattkontroller till densamma.
Saknar även dimljus om det är viktigt.
Jag hade åkt 120 mil om den kostade 32000kr.

Tack för svaret! smile

Det låter ju onekligen inte så lockande, med andra ord big_smile

Har även funderat på en S80 2,4D Business -08 på 163hk, Automat, som har rullat 8700-8800 mil. Denna är privatägd med 1 ägare (2 ägare, inom samma familj. Ett äldre par, 60-65 år som har den nu) samt körd i Norrbotten. Priset här ligger på 89000:-, men jag gissar på att man säkert kan få ner den till 82-83000:-.

Är det kanske lite mer att satsa på?

https://www.blocket.se/boden/Volvo_S80_ … 11&w=2

Då har jag även bara 8 mil att köra, så det är ju lite närmare wink

Ser vettig ut och priset jämfört med andra S80 dieslar är rätt och kanske kan bli helrätt närmare 80k.
Dyr skatt och inte toklåg förbrukning men en bekväm bil är det alltjämt.


Sök