Hejsan alla hoppas detta hamnade rätt nu Jo nu vill ja se hur kunniga ni är De e så ska bygga b20 med kompressor vad rekommenderar ni för kompförhållande? Vilken kompressor skulle passa? Jag är inne på eaton m65a är de mer än tillräckligt? har hört att m45an bara räcker till 160hk. Sen ska jag köra med metanol insprut men bara under race hur löser ja de på bästa sätt? vill ladda runt 0.8-1 bar Kompressorn ska matas med 2x weber 45or så gärna om nån kan komma med bra grund bestyckning bränsle blir e85 Recept är följande B20 borrad till b21 92mm kolvar orginal kopmp höjd 46mm Alternativt 92mm kolvar med 39.5 i komphöjd Topp packning skär rings 1.5mm tjock org 0.8 Timo 840kam toppen 44/40 ventiler dubbla fjädrar H-Profil arp bultar till toppen 2x Weber 45or Msd digital 6al tändbox Msd 6 blaster tändspole Iginitor 3 brytarlöst. Bränsle e85 metanol injektion under race tsm med e85 hoppas de finns nån som kan hjälpa med detta Mvh Fredrik
Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
Jag körde snow performance på min Dodge Magnum där deras Stage 1 räckte utmärkt. Jag sket dock i deras behållare och körde med spolarvätska-behållaren istället. Tydligen funkar metanol att tvätta rutan med också
kan svara på fråga om M45 räcker till, Körde en 2 liters Lexus med TTE kit vilket är en Eaton M62 kompressor som var god för 200 -210 kusar (utan att varva sönder kompressorn). Laddtrycket har jag för mej låg på runt på 0,5-0,6. Så du borde nog gå upp till minst M65
Senast redigerat av Acobra (7 augusti 2016)
Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Jag skulle nog satsa på sug.Kompressor är bra,men brukar i allmänhet funka bäst på V6/V8.B20 är en stabil motor att bygga på om det inte rör sej om extrema effekter.Sugturbo är lätt att reglera så den jobbar optimalt-dessutom till ett bra mycket lägre pris.Strokning var väl inte mycket att orda om.Du verkade ju redan ha klart för dej med kolvar & allt.Kör på så får vi se om det funkar.
Har man inte råd med V8 får man ta till det näst råaste:V6.
för 500hk så behöver du bygga turbomotor för 500hk. Inkl soppa och allt. För kompressormotor på 500hk behöver du bygga motor för 650(?)hk inkl soppa och allt.....
Detta då motorn behöver driva kompressorn med sin egen vevaxeleffekt vilket du behöver addera till outputen så att säga.
(Väldigt grovt räknat då)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-