19 oktober 2016
Trådstartare
Update!
161019
Blir inte mycket uppdaterat här och där finns anledningar till detta.
Den största av dessa heter; finns inte längre någon ork eller vilja.
Det är klart att saker och ting händer, men det är inte värt att uppdatera om. I stället sparas det pengar sedan ett tag tillbaka, pengar som skall läggas på en betydligt nyare vagn,
V70:in har tjänat mig och Marika fantastiskt bra och mig veterligen har den bara småkrånglat några små gånger som när tändningslåset behövde smörjas..ja och när det en morgon inte var någon ström i batteriet - men det sistnämnda var mitt fel för batteriet var gammalt och jag hade glömt en lampa på under ett dygn.
Mycket är bytt genom dom här åren vi har haft V70:in. Stötdämparna bak..tre gånger? Så går det när man vill snåla och hoppas på att man har tur..alla bromsskivor, bromsklossar, hjullager. Men sånt är ju slitdelar.
Men problemen börjar bli lite väl stora och miltalen lite för många. Har rullat 39 000 mil om ett litet tag och vi skall visserligen behålla bilen åtmindstone ett år till räknat från nu, men så mycket mer än så blir det inte om allt sammanfaller som det är planerat.
Så jag lägger ner den här tråden snart. Vill därför tacka och bocka alla som har kommenterat och följt och stått ut med mina bristande kunskaper och smått vilseledande manövrer.
Har ju dessutom kvar min Volvo 240..och såklart Mazdan. Så länge jag inte får ett nervöst sammanbrott eller två så kommer dessa två aldrig att säljas, varför det förhoppningsvis också kommer läggas mer krut på dom två trådarna.
Tack så mycket!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.