Konstigt.. Saab trionic använder ingen kamaxellägesgivare, de använder tändstiften istället. Däremot använder dom en vevaxelgivare.
Saab är väldigt kräsna med tändstiften och det måste vara rätt typ av ngk stift.
Om alla dina stift är lika sotiga så käns det inte som att alla dina 4 spridare skulle börja läcka samtidigt, du kanske ska kolla bränsletrycksregulatorn fungerar som den skall.
Har du nått instrument som du kan kolla live data med? Isf hur ser dina fuel trims ut? Lång och kort tids bränsle justering?
Skakningar och konstigt ljud som du beskriver kan i värsta fall vara nått fel med kamkedje drivningen.
En plast skena till balansaxel kedjan kan lossna på dom här motorerna och då skakar det.
Du borde definitivt låta en mekaniker lyssna på motorn. Och helts inte köra med bilen under tiden.
Senast redigerat av IK (30 oktober 2016)
Sänker Alla Andra Bilar = SAAB