2963
Sök

Montering av ledramp

35 Inlägg
2 november 2016
Trådstartare
Hej Jag har ett projekt framför mig jag ska montera en ledramp på taket på en berlingo har aldrig monterat på taket för och undrar lite över installationen. Vill att det ska se snyggt ut är det någon som har erfarenhet eller tips på hur man gör det snyggt

MVH Christopher

10 164 Inlägg
3 november 2016
Enklast är att sätta det på framsidan av ett takräcke.

Har du rails kan du göra som mig bygga egna fästen som skruvar i railsen, varpå man sätter led rampen i dom (här får man ju se hur bilen är byggd och hur man ska göra och vad som är mest lämpligt)

Kablarna ja beror på hur bilen är uppbyggd om det finns en list vid sidan av vindrutan kanske det går att gömma dom där under ?

Vet inte vilken modell av berligno du har eller hur dom är uppbyggda men det är mina tipps.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

35 Inlägg
3 november 2016
Trådstartare
Okej tackar för tipsen jag har mätt och en 44" får plats i dom befintliga skruvhålen för railsen så tänkte montera fast dom så tror jag 🙂 är lite kluven på har hittat några fina rails oxå till bilen 🙂

Åter igen tack för tipsen
Senast redigerat av kexet_7 (3 november 2016)

10 164 Inlägg
3 november 2016
kexet_7 skrev:
Okej tackar för tipsen jag har mätt och en 44" får plats i dom befintliga skruvhålen för railsen så tänkte montera fast dom så tror jag 🙂 är lite kluven på har hittat några fina rails oxå till bilen 🙂

Åter igen tack för tipsen

Okej ja kan man använda dom hålen så är det ju snabbt gjort och göra ett fäste som passar där i smile

Så kan man skippa medföljande fötter och bulta den direkt i dom fästena smile

Så lite så bara roligt kunna hjälpa till smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Sök