Tycker det är en riktigt fin bil med härlig motor, men jag skulle väl iofs köpa en bil med mindre motor och som är lite billigare som förstabil (typ 320i). Jämför du med en 325:a så är det en enorm skillnad i när kraften levereras, du trycks faktiskt bak lite i sätet när du trycker på på tvåan i en 330:i - 325 känns ganska trött i jämförelse.
Jag tycker definitivt att du ska satsa på en touring då det är det bästa från alla världar (snygg, kraftfull samt praktisk). Själv har jag aldrig förstått meningen med en sedan egentligen. Ska du köpa facelift tycker jag du borde leta efter en -03 då det var under denna period 330:in fick en 6-växlad låda, och jag önskar verkligen att jag hade haft den när man kör motorväg.
Annars som sagt så åker man riktigt skönt i den samt att de är väldigt lätta i baken på vinter, dock är väl de flesta bmw det
du får dock tänka på att den faktiskt drar mycket soppa samt att de är kända för att dra en del olja, så det kommer också kosta. Men det du ska titta efter är ju oljeläckage och rost
Men köp, du kommer inte bli missnöjd iaf
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson