Hej!
Jag är ny på garaget.org och relativt okunnig på bilar. Men jag behöver verkligen er hjälp.
Jag har ett problem, vilket verkar vara ganska vanligt, där kupéfläkten ej funkar på läge 1-3 utan enbart på Max (4an).
Jag sökte runt lite och beställde tillslut från skroten ett värmefläktsmotstånd och skall byta ut det gamla för att lösa problemet.
Men jag har nu vid två tillfällen lagt 2h på att försöka hitta det... jag kan verkligen inte hitta vart det sitter. Jag har tagit bort handskfacket och lite paneler, försökt följa kablar osv men utan resultat. Hade ju väldigt gärna följt kablarna ända från vredet 1-4 men för att få loss den panelen behöver jag ta ut radion och de verktygen för det har jag ej.
Jag hoppas nu på att någon vänlig själ med kunskap skulle kunna säga mig vart värmefläktsmotståndet sitter så jag får bytt detta innan vår bilsemester med familjen.
Annars blir det väl verkstan med bilen, men envis som man är så vill man väldigt gärna lösa det själv när man har en ny del att testa med.
Jag skall försöka lägga upp lite bilder jag har tagit för att visa er.
Jag kan tillägga att alla videos jag har hittat på youtube ang detta och Ford focus så stämmer de ej med hur det ser ut i min bil.
Hoppas ni har någon bild eller kan förklara på ett pedagogiskt sätt för mig som inte är så kunnig på bilar. Men skruva är jag bra på.
På en utav bilderna ser ni kupéfläktsmotorn och på den sitter vad jag fått förklarat för mig en värmereglermotor och denna är det tydligen inte jag skall byta. Därför beställde jag den del ni ser på bild.
Hoppas verkligen någon med kunskap kan hitta denna tråd och svara!
Fordonsuppgifter:
Ford DA3 Focus
2006
Miltal 20130