Frantz3n skrev:
it_mutt skrev:
Frantz3n skrev:
Tänkte runt 20 tusen.
Åh jävlar! Då vågar jag inte gå på en sådan. Kanske.
Men det är iaf begagnad jag ska köpa. Kollade precis på blocket, och fy fan så lite ATV för väg det finns.
Ingen aning alls hur det är med reservdelar som sagt. Men, det är väl i sin tur inte omöjligt att den har gemensamma delar med andra maskiner. Det borde nog iofs google kunna upplysa om.
Ja, gatquads är inte allt för vanliga. Ett tag drällde det av sådana på blocket (typ Roadforce EGL osv), men, de har väl tyvärr gått hädan pga kvalitén.
Är det vanligt att dessa ATVs går i sönder?
Synd att de inte är mer populära. De är häftigare än motorcykel i mitt tycke.
Det är väl mycket, som jag förstått det, "smått" som ger upp pga dålig kvalité. Spelar väl kanske inte så stor roll vad det är, om man inte kan få tag i något som kan ersätta det trasiga.
Absolut. Hoj är roligt, men, livsfarligt. Inte per automatik pga hojen i sig, utan för alla mottrafikanter.
Om jag ska komma med något förslag till vad du ska köpa, så blir det inte riktigt vad du jagar.
Jag hade isf sagt; Yamaha Raptor, och sen "gatkonvertera" den efter hand. Vilket då innebär mer gatvänliga däck, och att man plockar ner den på backen.
Inte lika snyggt o smidigt som en gaträäääääääääääser direkt från lådan, men, då har du iaf ett välkänt märke/tillverkare att luta dig tillbaka mot.
För 20K bör du hitta iaf en 350 utan några problem. Har själv inte kört den, utan bara den tjocka storebroren 700R. Vilket i sin tur var en trevlig upplevelse. Men, tjockisbroren kostar väl iaf 5-10K till.
Eller så slår du till o köper en CanAm Spyder ist