3079
Sök

Dumpventil ställa in fjädertryck

38 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Hej,

Jag har en Saab ng900 turbo -97
jag har köpt en avlastningsventil från Speedparts. Samma som finns på denna länk http://www.jbraceparts.se/JBR-A25.html

Har hört att man ska ställa in fjädertryck. Hur går detta till, hur vet man att man måste justera den?

Vet inget om just denna bit så är väldigt tacksam för hjälp...

Den kommer vara en atmosfärsik AV och för att ingen ska behöva påpeka, det finns ingen LMM på ng900 så det går bra att inte använda återcirkulation.

Som sagt, hur gör man, hur vet man osv osv roll

/Yoba

38 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Ja nu sitter den på. Behövde inte ändra någonting. Den dumpar precis när jag släpper gasen och läcker inte. Låter utav helvette däremot tongue

Får se hur länge man står ut med att folk vrider på hela kroppen när man växlar, haha

Ikväll ska 3" systemet med 1 ljuddämpare på. Ska bli spännande big_smile

Studerande
463 Inlägg
15 juni 2007
yobaman skrev:
Ja nu sitter den på. Behövde inte ändra någonting. Den dumpar precis när jag släpper gasen och läcker inte. Låter utav helvette däremot tongue

Får se hur länge man står ut med att folk vrider på hela kroppen när man växlar, haha

Lägg upp en film när du gasar på med den sen! big_smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

638 Inlägg
15 juni 2007
har samma dump och du skruvar på muttern längst upp för att ändra fjädertrycket. när öppnar din dump? min öppnar inte fullt förrän över 0.5bar

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

38 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Ripley333 skrev:
har samma dump och du skruvar på muttern längst upp för att ändra fjädertrycket. när öppnar din dump? min öppnar inte fullt förrän över 0.5bar

Min öppnar när jag släpper gasen wink Helt enkelt

Kommer lägga upp ett filmklipp snart, ska bara få fram en bra ljudupptagning först smile

666 Inlägg
18 juni 2007
response skrev:
yobaman skrev:

Lägg upp en film när du gasar på med den sen! big_smile

[video]http://www.garaget.org/video/y22t929o02f7[/video]

Hoppas den duger... det är samma system, har även dumpen inspelad.. om du vill höra det me

//Silver

638 Inlägg
19 juni 2007
yobaman skrev:
Ripley333 skrev:

Kommer lägga upp ett filmklipp snart, ska bara få fram en bra ljudupptagning först smile

vadå öppnar när du släpper gasen? smile så om du kör utan att du har ladd så öppnar dumpen? låter inte logiskt. tongue

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

38 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Ripley333 skrev:
yobaman skrev:
Ripley333 skrev:

vadå öppnar när du släpper gasen? smile så om du kör utan att du har ladd så öppnar dumpen? låter inte logiskt. tongue

Den laddar vid över 2000 RPM så det är ju i princip alltid tongue

Så fort jag gasar och sen släpper så dumpar den trycket... Den fungerar perfekt.

Sök