23 september 2017
Trådstartare
Ryckningarna är nu borta, en flaska spridarrengöring och några gas glada mil hjälpte. Ibland är det så enkelt att man inte tänker på det först. Men felet nedan kvarstår ännu.
Motorn går jättebra vid kallstart och sedan funkar den perfekt tills man ska starta den när den är varm, exempel:
Jag åker och handlar, motorn hinner bli genomvarm, efter ca 15 min är jag tillbaka från affären och startar motorn, då blöddrar den och går mycket ojämnt, ev inte på alla cylindrar för det vibrerar en hel del stundtals. Det brukar hjälpa att tvinga motorn att varva genom att trycka ned gaspedalen men jämna mellanrum, även om den inte alls vill det. Efter ca 1 min så går den perfekt igen, blir aldrig så när motorn väl är igång.
Massor av delar är bytta och genomgångna pga tidigare fel som nu är åtgärdade, såsom stift,tändkablar, bränslefilter,främre bensinpump, vevaxelgivare, motortempsensorn, luftmassemätare.
Läcker det luft i nån slang eller vad kan detta vara eftersom det försvinner efter en liten stund och bara i samband med start av varm motor??