3135
Sök

Får inte igång högtalarna i dörrarna med "Backes" adapter!

65 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Får inte igång högtalarna i dörrarna med Backes adapter. 6,5 i dörrarna drivs av saabs orginal slutsteg. Köpte en adapter som skulle få detta att fungera på Backes Ljud. Skarvade på remoten och kopplade in röd och vit kabel på baksidan av cdn men det händer ingenting

Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att lösa detta, vill få igång dom!
Senast redigerat av Jepppe_ (16 juni 2007)

1 631 Inlägg
16 juni 2007
Har du pratat med Backe?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

65 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
gurenius skrev:
Har du pratat med Backe?

Nej, inte haft kontakt med dom ännu. Men jag börjar tro att det är den nya stereon som krånglar. För jag testade att köra basen direkt i stereon och det va inget liv han. Jag har ju en sån där adapter som man kan koppla in basen till orginal stereon, så nu när jag köpt den nya stereon så tänkte jag skippa den och dra kablarna direkt från steget och till stereon men basen är helt död :S
Hur kollar jag enklast om det är stereon som spökar?

1 631 Inlägg
17 juni 2007
Jadu, det låter ju som att något är tokigt kopplat till din nya stereo. Är inte lätt att säga vad utan mer info att gå på.

Ska vi hjälpa dig så ta lite foton på hur du kopplat och plocka fram en multimeter så ska det bli liv i grejorna!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juni 2007
asså är det högtalarna i dörrarna som är kopplade till steget

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

65 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Fick en ny adapter av Backe idag och det fungerar smile
Men problemet är att det basar ytterst lite från högtalarna, det dunkar ganska bra när jag spelar riktigt riktigt högt och det känns inte bra för dom övriga högtalarna. Kan man ändra någonting på orginal slutsteget som sitter på? typ level? hz? m.m.
Skruvade bort sidokåpan under handsfacket nyss men såg ingenting man kunde skruva på. måste jag skruva bort slutsteget? sitter det på baksidan? går det överhuvud taget att ändra.

mycket tacksam för svar.

Sök