28 januari 2018
Trådstartare
Jag återuppväcker den här tråden!
Detta har hänt:
- Efter att tidigare ha felsökt med en amperemätare så märkte jag att när jag drog ut säkringen för stolsvärmen så gick strömförbrukningen ner.
- Folk på forumet misstänker (sannolikt helt korrekt) ett relä.
- Eftersom det varit grymt kallt uppe i Norrland och då jag inte har tillgång till garage så beslutade jag mej att vänta med att fixa reläet tills det blir varmare (för bilen har funkat finfint så länge stolsvärmen är avslagen).
Men... igår när jag skulle starta bilen var batteriet nästan dött igen! Fick igång bilen med startkablar.
Jag har inte rört nåt med stolsvärmen, så den är avstängd.
Jag laddade batteriet med batteriladdare över natten, och idag har jag varit ute med amperemätaren igen.
Den mäter omkring 0.7 - 1 ampere i tjuvström.
Jag ryckte ut en säkring i taget, precis som förut, men denna gång var den enda säkring som gjorde nån skillnad en som enligt instruktionsboken beskrivs som "BSI (+batteri)".
Vad kan det här betyda??
Senast redigerat av white-k (28 januari 2018)