2556
Sök

Tjuvström volvo s60 2,4T 2001

70 Inlägg
27 februari 2018
Trådstartare
#1
Hej!

jag har lite problem att få min bil att starta när det är lite kallare ute. Märkte detta nu här om dagen, jag hade inte kört på 2-3 dagar och skulle till jobbet på morgonen och så startar den inte..

Har haft problemet på detta förr vilket visade sig ett kast batteri. Men har samma fel nu.
Så jag misstänkte tjuvström i bilen

så jag mätte med en mätare när inget var igång (förutom bagagelampan) så drog den nästan 5 Ampere vilket är väldigt mycket(?)
Så jag började dra ut några säkringar och mätte för se om det minskade någon gång. Vilket det gjorde när jag drog ur säkringen som sitter i plats
28 (då minskade 2 ampere direkt). Det som står på den platsen är (Roof lamps, courtesy lamps, UEM garage door opener)

plats 32 (minskade 2 ampere) Det som står där är ( Central electronic Module:- ECPS courtsey lamps, glove box lamp

är det någon kunnig som kan säga vad dessa säkringar är i ren svenska och vad som kan vara felet och hur jag åtgärdar det?

tack på förhand!


Forummoderator
26 342 Inlägg
27 februari 2018
#2
Inte så att lampan i handskfacket lyser trots att luckan är stängd?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

70 Inlägg
27 februari 2018
Trådstartare
#3
Mack skrev:
Inte så att lampan i handskfacket lyser trots att luckan är stängd?

Har inte kollat detta, men verkar ju konstigt att även om den skulle lyst, så kan det knappast vara 5 Ampere för en lampa?


Forummoderator
26 342 Inlägg
27 februari 2018
#4
SidThunder skrev:
Mack skrev:
Inte så att lampan i handskfacket lyser trots att luckan är stängd?

Har inte kollat detta, men verkar ju konstigt att även om den skulle lyst, så kan det knappast vara 5 Ampere för en lampa?

Ja nej, sant.
Bara spekulerar jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
18 004 Inlägg
27 februari 2018
#5
Hur långt efter du stängde av bilen mätte du? Oftast tar det 5-15 minuter för en bil att gå ner i vila.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

70 Inlägg
27 februari 2018
Trådstartare
#6
Hybrid_ skrev:
Hur långt efter du stängde av bilen mätte du? Oftast tar det 5-15 minuter för en bil att gå ner i vila.

Bilen har inte varit igång alls på några dagar


914 Inlägg
27 februari 2018
#7
Det räcker med att öppna en dörr så väcker du liv i den.
Sätt dit ampere mätarn lås bilen och kolla sedan efter 15 min vad den drar.

70 Inlägg
28 februari 2018
Trådstartare
#8
Aronson skrev:
Det räcker med att öppna en dörr så väcker du liv i den.
Sätt dit ampere mätarn lås bilen och kolla sedan efter 15 min vad den drar.

Jag har kanske varit lite snabb på att mäta isf, får testa igen denna gång vänta lite längre då och låta alla dörrar och sådant vara helt stängda!
tack för ditt svar


Sir
935 Inlägg
28 februari 2018
#9
Du har någonting som drar 60 watt, uträkningen säger detta eftersom du skrev 5A. (p=u*i) 12*5=60.
Då är det något som borde bli varmt kan man tycka.

Inget som luktar bränt eller så?

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Forummoderator
18 004 Inlägg
28 februari 2018
#10
TS Får gärna tala om hur bilen körs dessutom. Kort väg till jobbet? Kallt som satan ute?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök