2531
Sök

BMW e90 325i -06 Vanos problem!

53 Inlägg
17 maj 2018
Trådstartare
#1
Hej!

har ett skumt problem med min E90a. -06 ~16500 mil

Motorlampan tänds och släcks lite som den vill och där liger felkoder på Vanos.
Det jag fick sist vart:

002A82 Inlet VANOS
002A87 Outlet VANOS, mechanics


Jag märken inte av något på bilen, den tappar ingen kraft och så vilket de brukar göra med vanosproblem.


Det jag provat är:

Rengjort vanossolenoiden
Bytat till eftermarknads solenoid.
Prövat med ett par fungerande OEM från en annan BMW.

Fortfarande samma problem.

Så gissar på att det är VANOS seal som är trasigt.

Något annat man kan testa byta?
Någon som vet ungf prisuppgifter på byte av dessa i verkstad?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
17 maj 2018
#2
Byt eländet mot en från skroten, löst..
Några telefonsamtal kostar det bara..
Priset beror ju på var du lämnat in den..
Kalle på hörnet blir glad om du har utbytesgrejorna med dig men det blir inte originalverkstaden för dom vill sälja nya delar dyrt till dig i s m bytet..
Vilken vill du välja..? smile
Senast redigerat av chanstagarn (17 maj 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

4 261 Inlägg
17 maj 2018
#3
https://www.pelicanparts.com/BMW/techar … lacing.htm

dom flesta försöker ju rengöra dom och öppnar o kollar ifall allt sitter fint och ordentligt, inget som glappar osv. radera felkoderna och kör lite lugnt och kolla ifall det återkommer. ska inte va så dyrt att köpa helt nya original delar och byta. bmw gillar inte så mycket eftermarknads grejer, den gillar mest original.

53 Inlägg
17 maj 2018
Trådstartare
#4
chanstagarn skrev:
Byt eländet mot en från skroten, löst..
Några telefonsamtal kostar det bara..
Priset beror ju på var du lämnat in den..
Kalle på hörnet blir glad om du har utbytesgrejorna med dig men det blir inte originalverkstaden för dom vill sälja nya delar dyrt till dig i s m bytet..
Vilken vill du välja..? smile

panda666 skrev:
https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-VANOS_Solenoid_Replacing/FUEL-VANOS_Solenoid_Replacing.htm

dom flesta försöker ju rengöra dom och öppnar o kollar ifall allt sitter fint och ordentligt, inget som glappar osv. radera felkoderna och kör lite lugnt och kolla ifall det återkommer. ska inte va så dyrt att köpa helt nya original delar och byta. bmw gillar inte så mycket eftermarknads grejer, den gillar mest original.

Vet inte om ni läst vad jag skrev`?

"
Rengjort vanossolenoiden
Bytat till eftermarknads solenoid.
Prövat med ett par fungerande OEM från en annan BMW. "

Det jag undrar är:

1. Låter detta som Vanos seal problem?
2. Har någon bytt vanos seal på verkstad och vad kostade det då , alt tips på bra verkstad?


Sök