14 juni 2018
Trådstartare
Hej!
Långt inlägg men är tacksam om ni orkar läsa.
Jag har råkat ut för de där typiska v50 problemet då oljan blandas med diesel och motorn rusar. I mitt fall så lyckades jag bromsa bilen så den dog och blev bogserad på Volvo där dom dömde ut bilen direkt och sa att det enda som går att göra va att byta motor. Men jag tog hem bilen och tömde den på olja sen fick den stå tom nån vecka och efter det fyllde vi på med ny olja och slog även till och bytte spridare. Efter det startade bilen igen efter några försök men rök som f*n och luktade satan. Efter det har den fungerat rätt bra, rycker dock väldigt mycket vid låga varv.
Nu till problemet:
Efter någon vecka med en bil som oftast startat på engång. Går dock fruktansvärt dåligt i början då hoppar man fram mer än rullar så har bilen nu slutat starta om jag inte har motorvärmare i. När man ska starta den så snurrar allt på som vanligt men den "tänder" aldrig riktigt till och startar. Så nu står jag likt förbannat här utan bil igen 🤨
Jag skulle bli väldigt tacksam för alla möjliga olika förslag på vad som kan vara fel för jag blir galen snart då jag verkligen behöver bil.