Du är ute efter något lätt tillgängligt i fysisk butik, bor någonstans i Sverige och vill ha billigt men bra,
inte alltid så lätt.
Något jag fann dock var att vid senaste polering (på vinterbilen för lättare tvättning nu i vinter, inte så noga)
så skulle jag ha tag på vad som helst som var billigt, nedanstående medel var på 30% rea i just min butik.
Kör normalt med Menzernas medel, hade nog varit allra bäst med Menzerna 300 då jag har stenhård lack,
men det fungerade över förväntan, använder Meguiars på lite andra ställen i bilvårdsprogrammet,
däremot aldrig testat deras polermedel. Jag var helnöjd för priset jag gav iallafall.
http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och … pa266318svKörde alltså denna på roterande 150mm maskin med optipad, detta lämnar naturligtvis hologram då man får fullständigt kapa i lacken och elda på som bara den för att det ska hända något med solid lack på Mercedes.
Efter detta tog jag nästa medel som var nära till hands, en överbliven flaska Ultima Paint Prep +,
fast du kan köra vilket glansmedel du vill. Likaså wax/lackskydd. Själv använder jag Meguiars Gold Class wax,
vilket fungerar för mig, men det är långt ifrån ett starkt lackskydd, lite utställningswax över det hela,
tanken är väl att man ska waxa en gång i månaden.