Det här var den absolut värsta midsommar jag varit med om. Började midsommarafton, jobbade natt. Sedan midsommardagen, regn, regn,regn. Åkte ut med båten sent på kvällen.
Söndagen for jag mot Nynäshamn, hade medvind och stora förseglet, Gennaker uppe. Skulle reva den, föll av mot vinden och gick på grund, hårt. Försökte backa mig loss men det gick inte, en annan segelbåt hjälpte mig, men det gick inte heller.
Där satt jag, mitt på grund, hårt ansatt av vinden som drev mig längre och längre upp på land, fast. Jag chockad, stelfrusen, GPS, mobil, Radio, tv, manöverlinan till förseglet, allt som kunde jävlas felade. Sjöräddningen kom ut och drog mig loss, senare tappade jag motorn, den sitter som på en släde som måste ha fått stryk när jag försökte backa mig loss.
Helt ensam, ingen GPS, mobilen la av, ingen hantering av förseglet, ingen motor, på okänt vatten. Tjejen precis vild av oro hemma, ringde 112 som var på väg att starta stort räddningspådrag men jag avstyrde det efter samtal med MRCC (Sjöräddningen).
Ingen rolig midsommar precis.