Vet ju inte vad det är för bil, och därmed om den har ABS.
Jag har inte råkat ut för samma sak, men nästan.
Tur i oturen att du blivit "bromslös" bak.
Utgår från att bilen är så modern att den har 2-krets bromskraftfördelning, och att denna är delad framaxel/bakaxel.
För det är framhjulen som svarar för cirka 80% av bromsförmågan.
Hade det varit tvärt om hade jag inte drömt om att föreslå följande:
Skruva loss bromsledningen/-ledningarna till bakhjulen vid huvudbromscylindern.
Tag samtidigt noga hand om utrinnande bromsvätska.(bromsvätska angriper lackering)
Har du möjlighet att "plugga" bakkretsen, så gör det(gjorde jag).
Provbromsa, med motorn gående så att bromsservot är aktiverat, och se att det säkert finns bromsvätska i behållaren/kammaren för främre bromskretsen.
Bromspedalen kommer att gå NÄSTAN I BOTTEN, men inte helt - det finns bromsverkan kvar.
Kör därefter MYCKET FÖRSIKTIGT de 4 milen, med vetskap om att du har 20 % mindre bromsförmåga.
Du förlorar en del bromsvätska, men du hade nog i alla fall tänkt göra ett byte.
Har du ABS på bilen kan det bli lite extra bekymmersamt att lufta(ABS-blocket).
Men så har jag i ett fall gjort(med bil utan ABS).
Lycka till och berätta hur du gjort.
OCH DU - GLÖM INTE ATT BROMSPEDALEN TAR LÄNGRE NER!!!!!!!!!!