2519
Sök

Fixa Lacken på Golfen

80 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
Tjena jag har nyligen fått en golf iv av min far, en röd årsmod 99 och han har aldrig då menar jag aldrig tvättat bilen eller gjort nått.... så nu till mitt problem.. hur ska jag få lacken som om den vore ny? den är rätt matt alla asfaltsfläckar har jag tatt bort redan och jag vill tillägga att det tog 4 timmar. den är inte så solblekt i mitt tycke, jag tvätta bilen lite snabbt för 2 veckor sen men gjorde inget seriöst efter som att jag tänkte vänta tills jag vet mer. så alltså vad ska jag ta mig till?? HJÄÄÄÄLP.. ps. kollar man nära på lacken så ser man massa massa massa massa pytte pytte repor as styggt .ds

Kräm

820 Inlägg
27 juni 2007
Vaxa den ordentligt smile

1 418 Inlägg
27 juni 2007
rubing -> cleaner -> vax

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Lackerare
159 Inlägg
27 juni 2007
Japp, en riktigt ordentlig rubbing, polering, vaxning, brukar göra susen.

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

80 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Okej ska prova. men jag vill veta lite mer utförligt hur jag ska gå till väga ?! ska jag andvända en maskin i så fall är en polermaskin som har 3500 v/min inte bra för lacken? jag emnar det låter som att det skulle gå för fort :S

jag vet ingen ting om sånnt här aldrig gjort nått tongue så typ hur ska man "rubba", "polera" och "vaxa"?

tack för svar Love you tongue

brassis
28 juni 2007
använd maskinpolish från 3m, svinbra. varvtalet står på förpackningen. se till att maskera lister med maskeringstejp innan. maskinen ska vara i rörelse hela tiden, annars bränner du polishen. sen lägger du sonax vax som lock, detta görs för hand (läs på förpackningen). om du har dassiga lister så använder du "bumper shine" från turtle vax, till däcken tar du "tyre shine" från samma märke. finns mängder av varianter att använda, men såhär gör jag iaf. lycka till!

80 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Okej jag tror jag har fått en klarare bild av det hela big_smile

jag kör alltså rubbing med maskin och torkar av
sen polish med maskin och torkar av
sen vax för hand och torkar av

allting bit för bit och inte i solljus big_smile

right?

Pusss

Sök