4085
Sök

Ge mig råd på Lågnivåkabel

Larsson
154 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Hur mycket ska en lågnivåkabel med remote kosta egentligen för att den ska vara bra? Jag ställer väl ganska höga krav på ljudet iaf roll

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

Old School Ford
600 Inlägg
29 juni 2007
Du kommer inte höra någon skillnad.
Men Jag kan hålla med om att det "aldrig kan bli bättre än det sämsta" Det kommer finnas andra saker att uppgradera om man inte är Audiofil.
köp en billig sladd än en en dyr.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

10 287 Inlägg
30 juni 2007
Primärt är i alla fall att kabeln är mekaniskt stabil, tål kyla utan att bli spröd tex. Att kontaktdonen inte är dålig passform så att dom glappar samt att skärmningen är bra utförd.

På så sätt kan man i alla fall "lätt" höra skillnad, dvs om det glappar , sprakar och man får in onödiga störningar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Larsson
154 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Okej smile Lät ju bra så att man inte ska behöva slänga ut en 600 för en kabel big_smile Finns roligare faktiskt

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

2 123 Inlägg
30 juni 2007
Sharky skrev:
Primärt är i alla fall att kabeln är mekaniskt stabil, tål kyla utan att bli spröd tex. Att kontaktdonen inte är dålig passform så att dom glappar samt att skärmningen är bra utförd.

På så sätt kan man i alla fall "lätt" höra skillnad, dvs om det glappar , sprakar och man får in onödiga störningar.

/Göran

Precis, lyssna på allt Sharky säger för han kan det teoretiska och det mesta praktiska.
Vill bara läga till att du ska ha minst en dubbelskärmad Lågnivå kabel, gärna trippel för att få bästa kvalité.
En sak man ska tänka med på bilar som far min lärde mig är att man gärna ska ha många kardeler så att man kan böja kablarna utan att kardeler går av.
MVH Fredrik

Larsson
154 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Precis, lyssna på allt Sharky säger för han kan det teoretiska och det mesta praktiska.
Vill bara läga till att du ska ha minst en dubbelskärmad Lågnivå kabel, gärna trippel för att få bästa kvalité.
En sak man ska tänka med på bilar som far min lärde mig är att man gärna ska ha många kardeler så att man kan böja kablarna utan att kardeler går av.
MVH Fredrik

Okej smile Det är dock ganska sällan det står hur kardeler det är i kabeln hmm

2 123 Inlägg
30 juni 2007
Audi_A4_ skrev:
MVH Fredrik

Okej smile Det är dock ganska sällan det står hur kardeler det är i kabeln hmm

Ja det har du rätt i, men fråga efter en kabel med många och fina kardeler.
Finns ofta på vanliga billjuds affärer som BRL, MDS, Nardik osv.
Min pappa fixar åt mig då han är elektiker så det går ingen nöd på kablar i mitt hus : )
Lycka till, MVH Fredrik

Sök