Lite snabb googling så verkar det som att pumparna är känsliga på dessa motorer så kan vara där problemet ligger att som ovan att högtryckspumpen har tagit stryck å ej bygger det trycket för att få ut det till spridarna?
Borde väll gå att mäta detta på någe vis?
Jag har en reservpump liggandes, det är bara det att det är ganska bra med skruvning att byta pump, jag tror helt klart att det är det som är felet och kommer börja undersöka detta ganska snart, eftersom den inte får diesel ut i spridarna men att det kommer ut diesel från filtret så bör det vara högtryckspumpen som är kass.. nu när läckaget är åtgärdat så bör den inte suga luft mer än det som är i systemet..
Det finns två saker som kan orsaka att du inte får soppatryck i högtryckssystemet. Det är att pumpen inte klarar av att pumpa eller att bränslereglerventilen inte fungerar.
En defekt bränslereglerventil dumpar allt tryck så allt bränsle som högtryckspumpen pumpar in i railen dumpas direkt ut till returen.
Men som jag förstått det så kommer det inte en droppe diesel ut ur spridarrören även när du lossar dom helt vilket då tyder på att du inte får någon soppa alls in i railen.
Lite snabb googling så verkar det som att pumparna är känsliga på dessa motorer så kan vara där problemet ligger att som ovan att högtryckspumpen har tagit stryck å ej bygger det trycket för att få ut det till spridarna?
Borde väll gå att mäta detta på någe vis?
Jag har en reservpump liggandes, det är bara det att det är ganska bra med skruvning att byta pump, jag tror helt klart att det är det som är felet och kommer börja undersöka detta ganska snart, eftersom den inte får diesel ut i spridarna men att det kommer ut diesel från filtret så bör det vara högtryckspumpen som är kass.. nu när läckaget är åtgärdat så bör den inte suga luft mer än det som är i systemet..
Det finns två saker som kan orsaka att du inte får soppatryck i högtryckssystemet. Det är att pumpen inte klarar av att pumpa eller att bränslereglerventilen inte fungerar.
En defekt bränslereglerventil dumpar allt tryck så allt bränsle som högtryckspumpen pumpar in i railen dumpas direkt ut till returen.
Men som jag förstått det så kommer det inte en droppe diesel ut ur spridarrören även när du lossar dom helt vilket då tyder på att du inte får någon soppa alls in i railen.
Jag har lossat på ingående rör från högtryckspumpen som går till railen och där kommer ingen diesel heller... så det är helt riktigt, det finns ingen diesel i railen..
Jag har en reservpump liggandes, det är bara det att det är ganska bra med skruvning att byta pump, jag tror helt klart att det är det som är felet och kommer börja undersöka detta ganska snart, eftersom den inte får diesel ut i spridarna men att det kommer ut diesel från filtret så bör det vara högtryckspumpen som är kass.. nu när läckaget är åtgärdat så bör den inte suga luft mer än det som är i systemet..
Det finns två saker som kan orsaka att du inte får soppatryck i högtryckssystemet. Det är att pumpen inte klarar av att pumpa eller att bränslereglerventilen inte fungerar.
En defekt bränslereglerventil dumpar allt tryck så allt bränsle som högtryckspumpen pumpar in i railen dumpas direkt ut till returen.
Men som jag förstått det så kommer det inte en droppe diesel ut ur spridarrören även när du lossar dom helt vilket då tyder på att du inte får någon soppa alls in i railen.
Jag har lossat på ingående rör från högtryckspumpen som går till railen och där kommer ingen diesel heller... så det är helt riktigt, det finns ingen diesel i railen..
Ja då är det endast högtryckspumpen som kan vara felorsaken då du har soppa in i den men inget ut. Bara kasta på reservpumpen och hoppas den är i fungerande skick