1740
Sök

Tesla är en vanlig bil nuförtiden

743 Inlägg
fredag 20:42
DaNi8331 skrev:
krambriw skrev:
Problemet med en ny är att den är för dyr för dom flesta. Problemet med en begagnad är att försäkringen är för dyr

Min kostar 350kr mer i månaden än vad min gamla Audi från 2011 gjorde, har man inte råd med det så kanske man inte ska ha en bil med många hk.

Det är roligt att se alla som inte äger en Tesla gnälla på dom medans majoriteten som äger en Tesla är otroligt nöjd. Låt folk åka det dom trivs med tycker jag.

Fast majoriteten av Tesla-ägare, eller faktiskt rent generellt elbilsägare, är förbannat duktiga på att gnälla på ICE-ägare. Lite som Volvoz84 skriver, dom är bilvärldens veganer.
-"Ni förstör planeten!"
-"Väx upp och kom in i 2000-talet!"
-"Det är erat fel att barnen kommer växa upp i ett dåligt klimat!"
Med mera..
Jag vet att många gnäller onödigt mycket på elbilar i vissa fall, men elbilsägare ska alltid trycka ner ICE-ägare också så jag tycker "lika barn leka bäst". wink

Jag gick från hybrid till ICE, och jag får höra det nästan varje gång jag träffar på bekanta med elbilar. Dom försöker att linda in det i nåt annat för att få det att låta bra, men det är nedlåtande varje gång.

Live long, and prosper.

4 162 Inlägg
för 2 timmar sedan
MrHyde skrev:
DaNi8331 skrev:
krambriw skrev:
Problemet med en ny är att den är för dyr för dom flesta. Problemet med en begagnad är att försäkringen är för dyr

Min kostar 350kr mer i månaden än vad min gamla Audi från 2011 gjorde, har man inte råd med det så kanske man inte ska ha en bil med många hk.

Det är roligt att se alla som inte äger en Tesla gnälla på dom medans majoriteten som äger en Tesla är otroligt nöjd. Låt folk åka det dom trivs med tycker jag.

Fast majoriteten av Tesla-ägare, eller faktiskt rent generellt elbilsägare, är förbannat duktiga på att gnälla på ICE-ägare. Lite som Volvoz84 skriver, dom är bilvärldens veganer.
-"Ni förstör planeten!"
-"Väx upp och kom in i 2000-talet!"
-"Det är erat fel att barnen kommer växa upp i ett dåligt klimat!"
Med mera..
Jag vet att många gnäller onödigt mycket på elbilar i vissa fall, men elbilsägare ska alltid trycka ner ICE-ägare också så jag tycker "lika barn leka bäst". wink

Jag gick från hybrid till ICE, och jag får höra det nästan varje gång jag träffar på bekanta med elbilar. Dom försöker att linda in det i nåt annat för att få det att låta bra, men det är nedlåtande varje gång.

Jag har aldrig hört någon säga det eller något liknande.
Är det vanligt förekommande så förstår man ju absolut hatet.
Jag har inget emot ICE bilar, jag har ju haft flera själv och min fru har ju en tiguan jag använder...

När jag köpte min första model S så stog jag och vägde mellan model S och Dodge ram:D

Men man märker ju hur media skriver sina clickbait annonser om elbilar hela tiden.
Och är man en person som måste godhetssignalera så lär man ju vara vegan och elbilsägare helt klart:)

4 162 Inlägg
för 2 timmar sedan
candyweiss skrev:
zemet skrev:
SportPilot skrev:

Jag tycker att det är löjligt dyrt, men nu är försäkringar något av det jag tycker minst om att betala för

Bytte försäkring nu till "Dina Försäkringar".

8000/år för miltal över 2500.
Helförsäkring
Maskinskada till 15K mil.

Är bolaget bra att ha och göra med då när det "hänt" någonting?
Eller det är bara premien som är låg?

Trygghansa som jag hade nyss fick ta en hel del smällar... Biljävlen har nog reparerats för runt 150K på ett år....
Värst var AC som kostade 78K...

Det var inga större problem med TH.

"Dina försäkringar" har jag inte haft någon skada med ännu. När mammas hus fick en vattenskada var dom bra att ha att göra med iaf, men hur villaförsäkring är att ha att göra med kontra bilförsäkring har jag ingen aning om.

Att jag har så billig försäkring hos DF beror nog på att bilen är reggad med 60KW. Fyllde bara i deras online formulär.

Sök