1852
Sök

Problem med Infotainment skärm Golf Sportscombi 2015

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej, tidigare i veckan när jag startade upp vår VW Golf Sportskombi, 2015, fungerade inte infotainment skärmen. Den var fylld av sträck enligt den bifogade bilden. Jag var helt säker på att skärmen hade dött, likt en trasig datorskärm. Pekfunktionen fungerade fortfarande, likaså ljud och parkoppling m.m.

Efter att ha kört en stund började skärmen plötsligt fungera. Under helgen har den gått från att starta i fungerande skick till att starta "med sträck". Den flimrar inte eller hoppar fram och tillbaka mellan att fungera och inte göra det, dvs det "känns" inte som ett glapp. Jag har testat att starta infotainmentsystemet när bilen står stilla utan motorn igång, då kan den funka vid ena knapptrycket för att inte göra det vid nästa.

Jag bytte bilbatteri för en månad sedan utan att koda in detta.

Kan det vara någon form av elfel som spökar och är det lämpligt med att börja med att få det nya batteriet kodat på verkstad? Det känns just nu inte som att skärmen är trasig och det är inte helt gratis att byta ut den.

Tack för hjälpen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250681/250681-7ea3cc80684bc293063a2258c18a8f5d.jpg

Sök