2482
Sök

Audi S3, vilken del?

114 Inlägg
7 november 2019
Trådstartare
Hej,

Vad är detta för något? När jag bytte till vinterhjul idag så uppmärksamma vi att det låg en komponent under bilen. När vi ställde bilen på liften så smällde det till lite. Ägaren till firman påstår att det inte tillhör min bil och att den låg där innan, vad är detta för del?

Någon kunnig?https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161683/161683-2a21aacbec1e4d1691f35b05b9ca9181.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161683/161683-2a21aacbec1e4d1691f35b05b9ca9181.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161683/161683-e949b8035e1217004f2dff3ecdea9730.jpg

399 Inlägg
7 november 2019
Ta och borsta rent den, det borde ju stå ett OEM nummer på den nånstans.

114 Inlägg
7 november 2019
Trådstartare
Greenhorn skrev:
Ta och borsta rent den, det borde ju stå ett OEM nummer på den nånstans.

Har tyvärr inte kvar själva delen

6 152 Inlägg
7 november 2019
Hej!
Ser ut som en dela av en täckplåt av något slag. Den runda delen med kryssformat spår ska passa i ett runt hål.

114 Inlägg
7 november 2019
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej!
Ser ut som en dela av en täckplåt av något slag. Den runda delen med kryssformat spår ska passa i ett runt hål.

Enligt ägaren som också är erfaren sa han att de va skydd till stötdämparna, men att den inte tillhörde min bil.

97 Inlägg
7 november 2019
Det är en täckkåpa som sitter under bilen. Vild (nåja) gissning en av de främre som sitter bakom främre hjulhuset på ena sidan. Den täcker original lyftpunkt för tvåpelarlyft. Passat m.fl. har såna. Osäker på om din bil har det men, om den har det så lär du rätt tydligt se om en fattas. Det är grundmålad plåt innanför de där.. Syns dessutom var den ska passa in. Mellan innerskärmen och den stora längsgående täck plåten under bilen.
Senast redigerat av Deception (7 november 2019)

114 Inlägg
8 november 2019
Trådstartare
Deception skrev:
Det är en täckkåpa som sitter under bilen. Vild (nåja) gissning en av de främre som sitter bakom främre hjulhuset på ena sidan. Den täcker original lyftpunkt för tvåpelarlyft. Passat m.fl. har såna. Osäker på om din bil har det men, om den har det så lär du rätt tydligt se om en fattas. Det är grundmålad plåt innanför de där.. Syns dessutom var den ska passa in. Mellan innerskärmen och den stora längsgående täck plåten under bilen.

Hej,

Tack för ett utförligt svar! Vi hittade inget som saknades, om det är en del från min bil hur viktig är den? smile är inte speciellt kunnig som du säkert märker.

97 Inlägg
8 november 2019
onurxx skrev:
Deception skrev:

Hej,

Tack för ett utförligt svar! Vi hittade inget som saknades, om det är en del från min bil hur viktig är den? smile är inte speciellt kunnig som du säkert märker.

Den är egentligen inte viktig alls för bilen, men det är klart att det eventuellt kan komma in skräp någonstans om täck pluggen inte är på plats.

Sök