2942
Sök

Konstigt fel på Opel Omega!

114 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Hej!
Jag har en Opel Omega 2.0 -88a.
Den beter sig hel mysko, gasar man extremt lite så går den riktigt, gasar man halv gas går den skit kasst och knappt så den går, sen om man gasar fullt då går den riktigt.
Men inte där i mellan.
Först trodde vi det var lambdasondern, för den satt löst, så ja drog åt den, då gick den hur rent som helst ett tag, men sen började det igen.
Eller kan det vara så att det är den som spökar? Eller är det nått annat fel?
Tacksam för svar!

MVH Johan

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 mars 2007
kolla LMM..  inte helt ovanligt att den spökar. standard grej ska tydligen vara att kontakten på LMM börjar glappar (eller så var det någon skrav där brevid som går till LMM)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

9 108 Inlägg
7 mars 2007
Kolla så den inte läcker in luft efter LMM också..

114 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Okej, då ska jag prova det!
Jag pratade med brorsan min och han hade en lambdasond som låg som ja skulle få.
Ska prova byta den så får vi sen, sen även kolla igenom kontakterna och om den läcker och så!
För nu går den så dåligt så det går nästan bättre att åka spark på sommaren! smile Hehe
Tack så mycket för svaren!
Jag kan återkomma ifall det funkade sen!

MVH Johan

114 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
Hej Hej!
Nu har jag bytt lambdasonden, den nya jag hade, den var knäpptyst om man ruskade på den. DEn som satt i, den lät som att det var 5kg grus i den nästan. Så det var då nånting som inte var som det skulle i den! smile
Så nu funkar den riktigt fint!

Tack så mycket för hjälpen!! smile

MVH Johan

9 108 Inlägg
12 mars 2007
Skönt att det inte var nåt värre smile Är oftast inte mycket som krånglar mekaniskt.. Av alla sex 2,0-Omegor jag haft har jag bara fått byta en tändkabel haha..

114 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Millen: Hej!
Glömt bort att jag hadde denna tråd roll
Ja det var inte så farligt.
Jag har haft mycket problem med mina opel bilar, men det går inte att slita sig från dom endå smile

Sök