Hallå, har försökt och byta yttre styrleden hö fram på min Saab, lås bulten och själva styrleden rör sig inte ens en tiondels millimeter, har försökt att elda allt jag har flera gånger, spruta med multispray och 556, har bankat på styrleden och verktyget som jag försöker lossa med. Men oavsett hur mycket jag slår och drar så vill de inte vika sig, tänkte att jag skulle ta loss den inre styrleden så man får ett bättre utrymme för att dra o banka då jag just nu sitter inklämd i hjulhuset och försöker få loss de. Men damasken som sitter får jag inte loss, har googlat och då säger de att det ska sitta ett spännband på innerdelen av damasken men allt jag känner när jag försöker kolla är att det går en metallpinne rakt in i damasken. Förstår inte riktigt hur jag ska gå vidare så skulle verkligen uppskatta tips just nu, det är min pendlarbil till jobbet och har hållt på med det här i snart tre dagar. Är en Saab 9000 2.3 i från 95 om det hjälper något.
Tacksam för svar!
Tillägg: märkte att jag inte förtydligade det ordentligt, det är den delen av yttre styrleden som sitter gängad i inte styrleden jag har svårt att få loss samt låsbulten där, den koniska delen av styrleden fick jag upp hur lätt som helst!
Senast redigerat av Nizz (5 maj 2020)