Hej!
En del har ju hänt sedan jag skrev sist för hela 2 år sedan. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men jag håller mig till några större grejer som hänt på vägen.
Under mappningen 2017 hade jag en jäkla massa problem. Först hade jag problem med oljetrycket i flera omgångar där jag fick riva ur maskin och försöka få oljeröret från pumpen att stanna i rätt läge. Efter mycket om och men och flera vändor lyckades jag till sist och hade då oljetryck. Väl på mappningarna hade jag istället problem med att generatorremmen hoppade. Så jag byggde om till multirem. Problemet med detta var dock att det inte passade så bra som det skulle enligt KL. Det var verkligen inte Bult on och bemötandet från KL var katastrofalt dåligt och otrevligt, utan att gå in i detalj.
Hur som helst så löste jag även problemen med hoppande rem och allt var frid och fröjd (trodde jag). Istället bestämde sig nu min växellåda för att ge upp i livesändning på facebook. Den sprack helt enkelt, vilket resulterade i att både svänghjul och den nya kopplingen pajjade. Jag bytte då låda, svänghjul och koppling och mappade klart, då med 746whp 799 Nm bromsade. Turbon i botten.
Första vändan till strippen den 21 maj 2017 så slirade kopplingen (sachs 765 med 4p sinter) så jävligt att den sprängdes och tog med sig växellåda, kardantunnel, downpipe, triggerfäste + givare och kunde ha klippt tårna på mig. Se bild
Eftersom golvet ändå pajade och jag var tvungen att göra om en del bestämde jag mig för att bygga ny kardantunnel, avgastunnel, ny bur för 8.50 tagg. Se bilder. Svetsade och byggde allt själv med några goda vänner till stöd.
Byggde även dit en "liten" vinge för bättre aero i höga farter. + för högre badassfaktor
Jag satsade också på plastrutor, aluminiumdörrsidor och att ta bort massa annat skit och vägde. Bilen är numer helt rensad på inredning, inget värmepaket eller nåt. Byggde nyt elsystem med en enkel härva och minimalt med funktioner. Endast det viktigaste blev kvar.
Jag flyttade också bak förarplatsen ca 25cm så jag monterade ett stående pedalställ från OBP, inhandlat på L-M-R.se. Detta innebar också att jag fick tillverka ett dubbelspakställ och flytta bak det tillsammans med handbromskonsoll. Jag gjorde i samma veva i ordning nya coilovers fram med ställbara dämpare.
En ny koppling inhandlades också. En Sachs 200mm dubbelskivig med 6p sinter. Den ska klara 1665Nm. Svänghjulet är i Crmo och från Tenaci Motorsport - Bakaxeldelar.se.
Såhär ser bilen ut idag. Planen är att i vinter jobba på karossen. Den blir breddad bak så att jag kan sänka ned den lite mer över slicksen. Den står rätt hög när den är i "ride-height". Finns en hel del att justera på och förmodligen sitter 9an 2019. Men det återstår att se.
[/url]
[/url]