Var för några dagar sen och fick ny egr pga krångel, löste halva problemet.. Pendlar dock fortfarande på tomgång samt får ett dovt/grövre ljud vid nedtryckt koppling och fortsätter sedan även vid släppt koppling.
Har även märkt ett minsann konstigt ljud vid kamrem ett rejält swooshande ljud som låter hela tiden. Vet ej om det hörs i klippet dock. Jag gissar på nåt med kamrem/spännare? Vad tror expertisen?
Lite olika tror jag, hade en vw caddy som det gick sönder på, den skramlade som f-n, Hade en Saab 9-3 1,9 diesel, den var det bara ett dovt ljud på samt att tomgången for upp och ner när det gick sönder!
Lite olika tror jag, hade en vw caddy som det gick sönder på, den skramlade som f-n, Hade en Saab 9-3 1,9 diesel, den var det bara ett dovt ljud på samt att tomgången for upp och ner när det gick sönder!
Ok, ja.. 16k mil så börjar bli dags för det..:p
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hmm...bra fråga. Löphjul ingår ju i kamremssatsen o ska hålla mer än 2500 mil. Seriös kamremssats? o nån som kunde byta som gjorde det?. Nåja- remmen går inte återanvända iallafall..resten måste ju bedömas. Men ja hade bytt rubbet till Gates. mvh/husse
Hmm...bra fråga. Löphjul ingår ju i kamremssatsen o ska hålla mer än 2500 mil. Seriös kamremssats? o nån som kunde byta som gjorde det?. Nåja- remmen går inte återanvända iallafall..resten måste ju bedömas. Men ja hade bytt rubbet till Gates. mvh/husse
Japp, kollade på meca.se där ingår spännrulle och löprulle i satsen som är från just gates (enda dom har)
Gjort hos handlaren jag köpte bilen av.. men jag tycker ändå att de skall hålla längre än 2500mil. Nåja..kan något ha tagit skada av att ha kört minst 500 till 1000mil med detta?
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Hmm- kan du så begär helt ny sats. Spännrullen kan mått dåligt o den vill man inte ha ras på. Men helt ny sats borde du få. Tyvärr kan ja inte rek. nåt bättre märke- då Gates brukar vara minst problemfria enligt mig. Lycka till , mvh/husse
Hmm- kan du så begär helt ny sats. Spännrullen kan mått dåligt o den vill man inte ha ras på. Men helt ny sats borde du få. Tyvärr kan ja inte rek. nåt bättre märke- då Gates brukar vara minst problemfria enligt mig. Lycka till , mvh/husse
Jag misstänkte det,jag la fram att ny sats skall monteras men det tyckte inte killen jag pratade med. Säljaren som sålde den från början, var helt enig om ny sats dock så får prata med han igen istället för verkstadskillen.
Tack för svar!
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Hmm, låter inte bra- men undrar om det e´kamremmen.. e´den o spännaren bytt på rätt sätt, så borde det vara nåt annat. - allt ok med det som drivs av multiremmen?
Hmm, låter inte bra- men undrar om det e´kamremmen.. e´den o spännaren bytt på rätt sätt, så borde det vara nåt annat. - allt ok med det som drivs av multiremmen?
Jag hade den på samma verkstad som gjort bytet igen, först sa dom att det inte lät bra alls sen ändrades det till normalt arbetsljud... men jag har haft 3 stycken såna här med samma motor och ingen har någonsin gjort något sådant ljud inte ens lite. Får nog byta verkstad.
mvh/husse
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17