3289
Sök

Ang. montering av Pysventil

1 503 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Köpte en pysventil men fick inte me nån monteringsanvisning. Så jag undrar bara om jag förstått det hela rätt (kolla bilden). Nåt annat man ska tänka på vid monteringen?

http://geting.se/viewimage.php?image=51102-l%20002.jpg

Behöver svar snabbt!
Senast redigerat av Oboy6 (4 juli 2007)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

6 Inlägg
4 juli 2007
Den närmast justerratten skall lämnas öppen.
Lilla biten med pil på= TURBO-pil till-WASTEGATE (blanka anslutningarna)                 Rödoxiderad uttag till juster delens uttag med pil.cool
Senast redigerat av DFS (4 juli 2007)

VOLVO Drive it like U hate it.

1 503 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Med andra ord så hade jag helt fel..så man bryter bara slangen mellan wastegaten och trär på pysventilen. Från detta tunnaröret överst på pysventilen drar man sedan en slang till den understa öppningen på boostcontrollern. Den översta lämnas sedan öppen för att kunna släppa ut trycket. Är det rätt tänkt?

1 661 Inlägg
4 juli 2007
Passa dig sen när du monterat skiten så att du inte spikar motorn.

6 Inlägg
4 juli 2007
Jepp. Det är riktigt.
Skruva den i botten så du vet att den é stängd när du börjar, sedan justera o räkna antal varv du skruvar på ratten.Upprepa tills du fått de "tryck" du vill ha, Ta de lugnt bara...smile

1 503 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Va ute och kollade i motorrummet nyss men fattade inte vilken slang det va. Det finns la ingen slang mellan turbo och wastegate eller? Går ju en slang mellan wastegate och insug tror jag, de e inte den?

6 Inlägg
4 juli 2007
Fel av mig. Yes mellan wastegate o insug, sorry

Sök