4122
Sök

e36 2,8 turbo

6 Inlägg
25 november 2005
Trådstartare
#1
Motor delarna som skulle varit i bmwandreas "gröning" plus lite fler roliga saker ska i motorn 

Motor/drivlina:
Det jag har hemma är:

m50 b25 block 84,5mm
328 vev balanserad
PPF Stödgördel
Arp bult till ramlager
Tråg med 25mm retur
Saentz Vevstakar
CP Pistons kolvar
Ombyggd oljefilter hållare med separat filter
Omfräst triggerskiva balanserad
PPF topp
Rostfria ventiler 1mm större
Hårdare ventilfjädrar med alu brickor
PPF turbo kammar
Arp bultar till toppen
Adapterplatta med m3 spjällhus
Ombyggda vakumanslutningar
PPF fuelrail
1000cc spridare
Dubbla Walbro pumpar
Autronic sm4
Autronic laddtrycksstyrning
Msd dis4 plus
Färdig kabelpiska
Rostfritt Grenrör med avgasbandage
Holsett Hx50
3,5" downpipe
PPF 60mm Wastegate
PPF 75mm dumpventil
Tryckrör i 3"alu
535 svänghjul balanserat
4pucks sinterlamell
PPF special tryckplatta balanserad
M3 ZF växellåda
m3 bakvagn
m3 kardan


Det som är kvar å fixa är:
Mls packnig
Lyftare
Insug
Bränsle regulator
Nya grövre bränsleledningar
eventuellt svea kardan värre drivaxlar


Inredning:

3 ekrad ratt
m3 instrument
m3 handsfack
m3 svart skinn inredning
Skinn armstöd
Lackade detaljer
3st autometermätare laddtryck, oljetemp och lambda
zender alu knopp
sony mp3 stereo
Dubbla framsystem dls/sony
Dls 7*10" bak
4 kanals steg
dubbla 12" basar med steg ibland

Har en ny gussbur ligger och en m3 GT inredning på gång!


bilen:

Nylackad lagunagrön
m3 bakpoiler
m3 GT vinge
m3 sidokjolar
m3 speglar
m3 lister GT märken
Rieger takvinge
Lumma frontspoiler
m5 fälgar 225,35,18
Ögonlock
Klarglasblinkers
Angeleyes
chrystal clear bakljus
Bvs ljus toning runt om
97ans sidoblinkers
Bilsteindämpare bak
m3 dämpare fram
Lowtech Fjädrar

Kvar å göra:

m3 framvagn
coilovers
busningar
bromsar

904 Inlägg
25 november 2005
#2
Låter som en klockren motor, men varför köra med ett lastbilsagg? när du ändå kostar på så är väll en modernare turbo att föredra?

De ska va gött å leva

904 Inlägg
25 november 2005
#3
Vad är det för avgashus på den? för laddet brukar komma rätt sent på dom där, och det är därför bättre med en modernare turbo, hällre fullt ös vid 2800rpm ist för 3800rpm.

och att köpa en snurra för 13000 ist för 3000 på denna motor skulel då jag föredra, resten är ju rätt påkostat så att säga.

De ska va gött å leva

6 Inlägg
25 november 2005
Trådstartare
#4
hx50 ska bytas då det inte klarar av att lämna mer än 700hk men det får sitta på början av säsongen eftersom grenrör och allt är klart!
men det ska va rätt bra respons på holset men eftersom jag ska dra till 8000rpm så gör det inget om det kommer lite sent!  jag föredrar autronic sprutet å det har ja redan hemma så det ska inte bytas!

6 Inlägg
26 november 2005
Trådstartare
#5
PPF ska ha hand om  mappningen..

6 Inlägg
26 november 2005
Trådstartare
#6
Vet inte vem boost är! men PPF är inblandade i hela bygget så det blir dom som får göra det! ja har mycket stort förtroende för dom, dom kan sina grejer!

904 Inlägg
26 november 2005
#7
Jupp PPF har mycket bra rykte av sig smile

De ska va gött å leva

904 Inlägg
26 november 2005
#8
bmw750 skrev:
ja boost finns på http://www.242boost.se

fråga sharky om vem det är, det finns även en film som flourerar som heter gothenburg by night.. han är me o mappar en bmw med över 800HK där, ett haltech E11..

Adressen funkar inte sad du menar Limmets BMW smile

De ska va gött å leva

904 Inlägg
26 november 2005
#9
Oki han är säkert duktig men det är PPF också smile

De ska va gött å leva

6 Inlägg
26 november 2005
Trådstartare
#10
Har varit nere ikväll å satt ihop bottendelen=) blev bra som faan...

904 Inlägg
27 november 2005
#11
bmw_fredde skrev:
Har varit nere ikväll å satt ihop bottendelen=) blev bra som faan...

Gött smile när förväntar du dig att få fart på monstret?

De ska va gött å leva

6 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
#12
Så fort som möjligt=) den står ju ändå avställd över vintern men målet är ju att allt ska va klart tills snön försvinner...


Sök