2738
Sök

B20 får ingen bensin

551 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Tjena var ute och testade lite nu med kompressorn och allt som ni sa och då kom de bensin och allt sånt så skulle vi ut och testa lite att bogsera den bakom bil Men vill inte starta sad De smäller i avgasröret lite ibland men inget mer testade på 1 ocyh 2 an i 30- 50 km men den ville inte gå igång vet inte vad de kan vara för något någon som vet ? Kan de hga något med elen att göra ?
Saknas säkringar inne i kupen men vet inte om de har något med de att göra ?
Här e iallfall en bild så niu ser vilka säkringar som e borta
http://i14.tinypic.com/6693cl3.jpg

Volvo For Life =)

21 761 Inlägg
5 juli 2007
Jag tycker att det sitter säkringar på alla ställen, ser jag fel?

551 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag tycker att det sitter säkringar på alla ställen, ser jag fel?

Jo de tycker jag med men snackade med han som hade den innan och han hade bytt motor för den som satt i innan (B20) hade en bult i vevaxeln gått av så han bytte till den motorn jag har i nu  och den startade innan han satte i den. men e de svårt att byta vevaxel ? så kan jag ta från motorn som sitter i nu och koppla i motorn jag får med ?

Volvo For Life =)

551 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
går det inte o ge den en liten sup i förgasaren? det brukar kunna hjälpa när man ska ha igång bilar som har stått ett tag. När den startar lite så börjar den suga soppa.

Har vi redan gjort men funkar inte sad

Volvo For Life =)

21 761 Inlägg
5 juli 2007
Eftersom motorn inte tänder ordentligt och att det smäller i avgassystemet ibland, så borde det vara något fel på tändningen tycker jag. En B20 har ju inget " lull lull" i motorrummet som kan ställa till det vad jag vet iaf.

Finns det några vakumslangar som är dåliga kanske?

Minns inte exakt hur det såg ut med B20, de har väl sluten vevhusventilation och då ska det finnas två eller tre extra slangar som inte brukar finnas på äldre modeller. Men även om de slangarna är dåliga så borde de inte orsaka såna här problem.

Har du kollat så att det kommer fram soppa FRÅN förgasaren, är tändstiften blöta när du gör startförsök?
Senast redigerat av Drönirettab (5 juli 2007)

551 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Eftersom motorn inte tänder ordentligt och att det smäller i avgassystemet ibland, så borde det vara något fel på tändningen tycker jag. En B20 har ju inget " lull lull" i motorrummet som kan ställa till det vad jag vet iaf.

Finns det några vakumslangar som är dåliga kanske?

Minns inte exakt hur det såg ut med B20, de har väl sluten vevhusventilation och då ska det finnas två eller tre extra slangar som inte brukar finnas på äldre modeller. Men även om de slangarna är dåliga så borde de inte orsaka såna här problem.

Har du kollat så att det kommer fram soppa FRÅN förgasaren, är tändstiften blöta när du gör startförsök?

okej va inne på tändningen när jga köpte den men kan inget om el så började tro att de va bensin iallafall och tändstiften e blöta fast ska kolla mer på de verkaqr krongligt de här blir ett motorbyte  me´n e de svårt att flytta vevaxln fån motorn som e i nu till den andra b20?
Senast redigerat av volvo__matte (5 juli 2007)

Volvo For Life =)

21 761 Inlägg
5 juli 2007
Du får nog kolla igenom hela tändsystemet. Tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock, kondensator och brytarspetsar. Har för mig att tex en dålig kondensator kan ställa till diverse bekymmer med tändningen, det blir inga distinkta gnistor och då kan det smälla och misstända en hel del.

551 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Du får nog kolla igenom hela tändsystemet. Tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock, kondensator och brytarspetsar. Har för mig att tex en dålig kondensator kan ställa till diverse bekymmer med tändningen, det blir inga distinkta gnistor och då kan det smälla och misstända en hel del.

ok hatar el tongue så byter motorn men de e gnista på alla tändstift

Volvo For Life =)

687 Inlägg
6 juli 2007
öppnar brytarna som dom ska? prova ta väck fördelarlocket o be nån dra runt på starten o se om brytarna rör sig. jag tycker det låter som typiskt brytarfel. ta ett sandpapper o slipa lite mellan brytarna om där sitter smuts eller nåt.

551 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
öppnar brytarna som dom ska? prova ta väck fördelarlocket o be nån dra runt på starten o se om brytarna rör sig. jag tycker det låter som typiskt brytarfel. ta ett sandpapper o slipa lite mellan brytarna om där sitter smuts eller nåt.

Fördelarlocket e den där röda saken som alla tändhattar och kablar går till eller ?kan typ inget big_smile

Volvo For Life =)

687 Inlägg
6 juli 2007
ja precis. pilla väck den så ser du om brytarna rör på sig.

551 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
ja precis. pilla väck den så ser du om brytarna rör på sig.

Okej ska kolla på de imörrn, så om dom inte rör sej så e de felet ? Tror inte att fördelarn e rätt inställd heller får ta hem nön som kan

Volvo For Life =)

607 Inlägg
6 juli 2007
kolla att rotorn är hel, på min 240 så hade den gått sönder och då small bil fan så där

Brynäs tigers

Rörpulare
1 453 Inlägg
6 juli 2007
Jaha då va de väl min tur då:) Min 144 har stått i en månad och nu när ja skulle ut till den vägrar den att starta.. gick som en rolex innan ja ställde in den för dubbelpunka och nu när ja skulle fixa allt ville den inte.. Mata den men choke och soppa i förgasarn och startgas men inget hjälpte sad Blir väl till och dra igång den och se när ju byt alla däcken runt om! Kanske bara blev allmänt sur så vi får vänta och se till imorrn smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

687 Inlägg
6 juli 2007
kolla även stiften på insidan av fördelarlocket och den fjädrande pinnen i mitten. på min 240 så var stiften helt slut på fördelarlocket och brytarna öppnade inte sig, efter att ha bytt locket och ställt in brytarna hoppa den igång direkt.

551 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Ska kolla de mesta nu i helgen smile om jag får någon hjälp så e de bara att hoppas på att den hoppar igång smile

Volvo For Life =)

Sök