4149
Sök

Tips 945 turbo eller 855t5

6 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
#1
Vad är bäst att köpa när man har ca 50000 att handla för?945 turbo eller 855 t5..

finns en 94a 945 på blocket ser fräsch ut och så men vad kan man betala...han skall ha 47000 känns lite mkt,,..eller vad tror ni..den har gått 19000 mil..17 tums fälgar å lite så..

mvh: Peter


med lem
1 925 Inlägg
8 juli 2007
#2
utan tvekan en 855 ! helt klart, enda man vill ha på 945an så är det bakhjulsdriften

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

41 Inlägg
8 juli 2007
#3
Beror väll igentligen på vad du vill ha? fram eller bakhjulsdrift? JAg personligen hadde köppt 940/960...för jag tycker som känns mer robusta!.....smaken är som baken.......


Bärs!
3 456 Inlägg
8 juli 2007
#4
hade åxå köpt 940'n... Ifall 940'n är en Lätt trycks turbo (LTT) så är 47k dyrt.

Garaget.org peakade 2008.

41 Inlägg
8 juli 2007
#5
dyrt å dyrt! allt är ju beroende på hur den ser ut & vad det är för utr på den:cool:


Livsnjutare
342 Inlägg
8 juli 2007
#6
Aga_Diff skrev:
hade åxå köpt 940'n... Ifall 940'n är en Lätt trycks turbo (LTT) så är 47k dyrt.

Varför skulle det vara dyrt om det var en ltt? Är samma motor som en turbo fast med lägre laddtryck och billigare försäkring! Jag skulle ha tagit 940in iaf!
Senast redigerat av Jonve (8 juli 2007)

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
8 juli 2007
#7
jag hade lätt valt 855an då den är snyggare med råge och bättre ös i och mer komfortabel att åka i det är ju ett lätt val om du nu kan åka utan bakhjulsdrift vill säga



men detta är bara min åsikt och fakta:D

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

41 Inlägg
8 juli 2007
#8
mycket kan man beskyla 855:an för men snygg vetefan wink


397 Inlägg
8 juli 2007
#9
945!!!!!

1 Inlägg
8 juli 2007
#10
skarne skrev:
mycket kan man beskyla 855:an för men snygg vetefan wink

Nu är ju tycke och smak nåt jäkligt subjektivt men i jämförelse med en 945:a så är i stort sett vad som helst att betrakta som ett konstverk i klass med Mona Lisa big_smile

Nu är det ju två rätt gamla bilar båda två men 900 serien härstammar ju från 700 serien som kom var det -82? Snart skattebefriat alltså. 800 serien är iaf en 10 år nyare konstruktion och utvecklingen hinner trots allt en bit på den tiden.

Men dom tuffa grabbarna kommer alltid att hävda att 900 med sin bakhjulsdrift är tuffast, för finns det nåt sexigare än att ligga på bredställ runt korvkiosken i byn på vintern wink

henka855
8 juli 2007
#11
945:an om du vill ha stor laståsna och 855:an om du vill åka lite skönare.
850:n är nog lite bränslesnålare. Har haft en 945 och jag tyckte att den bara drack en massa bränsle bara.
Men som sagt det är kul med bakhjulsdrift.

Tycker 47000:- låter lite mycket för en 94:a men den kanske är välservad samt omvårdnad.

MvH Henka

Fire And Silk
2 254 Inlägg
8 juli 2007
#12
skarne skrev:
mycket kan man beskyla 855:an för men snygg vetefan wink

den är iaf snyggare än 945

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Livsnjutare
342 Inlägg
8 juli 2007
#13
Sedan är ju 900 serien sista volvomodellen som du kan gör det mest själv med! 800serien är det på tok för mkt elektronik, och sånt är ju varken pålitligt eller billigt om det börjar spöka!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
9 juli 2007
#14
köp du dej en 945... den tillhör den sista generationen med RIKTIGA volvobilar, som håller måttet vad det gäller det mesta...



Sök