3247
Sök

Varför orkar inte mitt Slutsteg?

7 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Först ska jag säga att jag är väldigt färsk när det kommer till att bygga ljud!

Mitt problem är följande, jag har tidigare byggt upp ett ljudsystem med Baslåda drivet av ett slutsteg. Allt fungerade alldeles utmärkt.

När jag sedan ville uppgradera så tänkte jag att jag byter ut mina orginalhögtalare i hattlyllan till ett par nya och fräscha  6-9or. Sagt och gjort. Jag kopplade 6.90rna till samma kanal som jag hade baslådan kopplat till slutsteget. När jag väl krämade på lite med volymen så gav sig hela skiten i bak, dvs både 6.9orna och baslådan la av. När jag starta om steron var de igång igen, så varför orkar inte mitt slutsteg?? (slutsteg sonyxplode 255W, mds 12tum osäker på wattantalet men skulle tippa 600W, 6-9or GAS 240Wmax 120W rms, TACKSAM FÖR SVAR och lösningar smile

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
9 juli 2007
de blir för varmt efter du satte dit 6*9erna.. å då går steget in i protect läge tills de blitt kallt igen...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

494 Inlägg
9 juli 2007
skulle råda dig att inte köra dem på samma kanal dela på dem basen på en kanal och 6.9 på en varsin om de är en 4a kanals steget. sedan får du kolla hur många ohm högtalarna är på så du inte överbelstar steget.  du bör inte ha dem på samma kanal för att du vill bara ha bas ur basen men du vill ha musik ur 6.9orna

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Sök