ArvidM skrev:
Noll fjädring? Jag skrev att jag hade kapat två varv av spiralfjädern fram
https://www1.garaget.org/gallery/images/238/237809/237809-b5f58733dce2bab2d88be5d05eb65c65.jpgDet här är en bild jag tog när den besiktigades och om det där är noll fjädring. Så har du aldrig sätt en låg bil
och att de fick upp bakdörr och bagage lucka tycker jag också var riktig bs
Bakdörren fick han upp genom att dra av två st 3x60mm träskruv och vinkeljärnet jag hade skruvat fast träklossen med skruvarna var inte 90 grader längre…
Samt bagage luckan hade jag limmat igen flärpen över nyckelhålet och när han var klar var det repor runt nyckelhålet som får mig att tro att han använt skruvmejsel eller liknande men vad vet jag
Att kapa fjädrarna o sen sätta fast dem med buntband säger väl dessvärre lite om dina kunskaper om hur dylika ting påverkas av att framföras på en bucklig och fruktansvärt (läs: svensk) väg.
Det är i det närmaste 0 fjädring eftersom bilen troligen går på genomslagsgummit långt innan fjädern har komprimerats tillräckligt.
Och meningen är ju att du inte ska kunna få upp dörrar och luckor med enkla medel.
Dvs lim över nyckelhålet eller fästa saker med träskruvar är INTE ett bra sätt att hindra detta.
Jag ser ingen BS gällande vad besiktningsmannen gjort, men däremot en del brister i ditt försök att få det där fordonet genom en regbesiktning.
Det har inget att göra med att besiktningsmannen är grinig, han gör sitt jobb, Du har inte gjort din hemläxa.
Det är inte svårare än så...
Du har ett papper som förmedlar ett tydligt budskap:
Gör om, Gör rätt.
Vi är nog många här som håller med om detta.
(För övrigt har Epa-kulturen och dess förare ett ganska dåligt rykte i trafiken/samhället.
Du häller bensin på den elden med ditt resonemang och din attityd...) <-- [OBS Personlig åsikt]