2544
Sök

Köpråd: Olika bmw modeller

1 Inlägg
2 april 2022
Trådstartare
Tjena!
Behöver lite tips på diverse bmw modeller nu när jag letar bil.

Kan lägga ut runt 70-80 tusen och är sugen på lite tips på bra bmw modeller runt den prisklassen.

Andra bilmärken kan också vara intressant så om det finns någon annan bra bil så får ni gärna lägga en kommentar om dem.

Tack på förhand!

2 848 Inlägg
2 april 2022
Just BMW kan du läsa en hel del på autopower.se

Jag skulle däremot snegla på nåt asiatiskt/japanskt. Riktigt driftsäkra bilar överlag.

7 454 Inlägg
2 april 2022
Williamz skrev:
Tjena!
Behöver lite tips på diverse bmw modeller nu när jag letar bil.

Kan lägga ut runt 70-80 tusen och är sugen på lite tips på bra bmw modeller runt den prisklassen.

Andra bilmärken kan också vara intressant så om det finns någon annan bra bil så får ni gärna lägga en kommentar om dem.

Tack på förhand!

Med den budgeten bör du , om du ska ha den som fortskaffningsmedel ,i stället kolla in Honda, Suzuki, Toyota, Mazda eller någon annan "asiat".
Om du inte ska ha bilen för att putsa på och meka/reparera.

En BMW köper man ny - inte begagnad!

4 261 Inlägg
2 april 2022
Klart hen ska ha bmw! inget att vara orolig över, gör man sin research ordentligt och köper en som är välsärvad och reparerad i tid så ska det inte vara några problem. Rent generellt ska man ha manuell låda på bimmers men dom 8stegade hos nyare bimmers håller mycket bra. Alla bmw har problem med vattenpump så se till att det är bytt. Service service service! Ska du köpa bil där ägaren säger att han inte har servicebok som är iffylt dra därifrån direkt. Med den budgeten skulle jag kika på e90 eller e60 alltså 3 eller 5 serien beroende på vad du gillar, parad med manuell låda och minst 25-30i motorn bensinaren alltså. Modeller fram till 2007 är bra pga byte till direktinsprut efter 2007 som där börjar lite problem med spridare och pumpar. Undvik bensinare efter 2007. Dieslarna håller jävligt bra förrutom 2.0 som heter n47, fullt med kedjeproblem. Men åker du inte satans långt räcker det med en 25-30i motor med motorkod n52 fram till 2007, se till bara att vattenpumpen är bytt! Lycka till och var kräsen med service och reparationer innan köp.

Forummoderator
18 038 Inlägg
2 april 2022
En kompis köpte en gubbkörd 535d -08 för 80k i somras. Riktigt trevlig bil!  Nu har han även trimmat den rejält så en från början pigg bil är nu rena raketen!  Han räknar dock med att något kan rasa så småningom.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök