Hej! Behöver få tag på en begagnad airbag till en Opel Astra F -97. Finns inte att få tag på i Sverige eftersom airbagen ska destrueras av skroten, men i t.ex. baltikum och östeuropa går det nog att hitta. Vet du någon tillförlitlig webshop med snabb leverans som jag borde kolla på? Och som har örnkoll på att det de skickar är rätt grej till rätt modell? Och var kan jag hitta en reservdelslista med reservdelsnummer så att jag beställer exakt rätt grejer? Skit in, skit ut, ni vet...
Den enda delen jag inte har hittat är krocksensorn till airbagen - heter det något annat? Och vilken sektion ligger det under när man ska försöka bläddra sig fram i reservdelskatalogen? Själva airbagen ligger under interiör men sensorn/seniorerna gör inte det. För det är väl något slags sensor som känner av stötar och skickar signal till airbagen att den ska lösa ut?
Den enda delen jag inte har hittat är krocksensorn till airbagen - heter det något annat? Och vilken sektion ligger det under när man ska försöka bläddra sig fram i reservdelskatalogen? Själva airbagen ligger under interiör men sensorn/seniorerna gör inte det. För det är väl något slags sensor som känner av stötar och skickar signal till airbagen att den ska lösa ut?
Var på bilen sitter den monterad? Oftast ligger sådant under elektriska system i reservdelskataloger, även om sensorn i sig är monterad i eller på karossen, t.ex framtill. Jag kollade som snabbast men det jag såg var styrdonet till Airbag, det låg under el tillsammans med släpringen i ratten.