MrHyde skrev:
Det är inget påhitt, läs på lite om varm och kallvulkning och däckets uppbyggnad så förstår du säkerligen mer varför man inte ska köra med det i längden.
Jag tänkte inte svara först men jag
skrev just "påhitt" vilket faktiskt är fel uttryckt av mig. Rätt så långt.
MrHyde skrev:
Sen är det väl rätt korkat att vi däckverkstäder försöker laga däcket riktigt så det håller däckets livslängd istället för att sälja på någon ett nytt däck?
Däckbranschen lagar inte däck som välgörenhet för det första.
Utan som vinstbringande jobb.
MEN,
dom gör hellre det jobbet som är 100% rätt, än vad som ev är "good enough".
Och det BÖR DOM som seriösa aktörer. Betalar man proffs för proffslagat ska man ha det också.
Prisskillnaden med timkostnad osv i åtanke skulle heller inte vara så astronomisk mellan itryckt korv och riktig fix.
Vad jag menade är att branschen gärna belyser negativa faktan med korvar eftersom det de facto förloras jobb med dessa gör-det-själv-kitt.
Det, är jag övertygad om.
Rent hittepå är det inte.
Det har "MrHyde" rätt i men tonen i svaret....
Jag lägger ändå inte sexjävlahundraspänn på en omtätning av ett halvslitet däck jag satt en plugg i.
Prisuppgiften = för ca 3årsedan.
Så för "tillfälligt lagat" är det ju bara dumt.
Tryck i korv och se det som avsett för däcket ut, annars låt bli helt och hållet och lämna in till verkstad tycker jag.
Kan ju skada däcket än mer om det ska lagas än en gång i samma hål. Går corden sönder är det olagbart för alla.
Expert eller "expert".