Hej, precis när jag fått en sak lagad så måste ju en annan sak gå sönder. Jag kör en V70N så det är ju självklart att drivknuten skulle pajja. Men trodde jag fortfarande kunde köra med den bara att det klonkade och guppade lite. Men nej nej. Jag hade tagit en kort sväng på typ 3km så skulle jag öva på att manövrera lite på uppfarten vilket innehöll fulltrattutslag vilket en pajjad drivknut hatar. Så efter ca 10-15 minuter säger det bara klonk typ så går det nästan inte att svänga och så försöker jag lägga i växel och köra in på infarten. Men ännu ett problem, jag kan lägga i växeln men det låter bara som om något snurrar runt. Hoppas på att det är drivknuten som snurrar runt och inte något i växellådan. Värsta är att jag skulle åka upp till verkstaden när det fått hem delarna vilket är imorgon. Har ni bra nyheter till mig? (Drivknuten är pajj och inte växellådan) Eller dåliga?
Alla gånger det är drivknuten som hoppat isär. Lite surt bara du hade otur så du inte hann till verkstan. Jag skulle ta bärgare till verkstad om jag inte kunde fixa det själv, vilket jag skulle kunna.
Alla gånger det är drivknuten som hoppat isär. Lite surt bara du hade otur så du inte hann till verkstan. Jag skulle ta bärgare till verkstad om jag inte kunde fixa det själv, vilket jag skulle kunna.
har en kille som kan bogsera bilen till verkstaden, tror du det räcker att bara byta drivknuten eller måste han beställa en hel axel nu?
Alla gånger det är drivknuten som hoppat isär. Lite surt bara du hade otur så du inte hann till verkstan. Jag skulle ta bärgare till verkstad om jag inte kunde fixa det själv, vilket jag skulle kunna.
har en kille som kan bogsera bilen till verkstaden, tror du det räcker att bara byta drivknuten eller måste han beställa en hel axel nu?
Jag skulle nog inte bogsera bilen heller. Risken finns att det gör skadan värre än den redan är beroende på hur den gått sönder.
Svårt och svara på om du måste ha en ny axel eller om det räcker med knuten. Helt beroende på hur den gått sönder.
Alla gånger det är drivknuten som hoppat isär. Lite surt bara du hade otur så du inte hann till verkstan. Jag skulle ta bärgare till verkstad om jag inte kunde fixa det själv, vilket jag skulle kunna.
har en kille som kan bogsera bilen till verkstaden, tror du det räcker att bara byta drivknuten eller måste han beställa en hel axel nu?
Jag skulle nog inte bogsera bilen heller. Risken finns att det gör skadan värre än den redan är beroende på hur den gått sönder.
Svårt och svara på om du måste ha en ny axel eller om det räcker med knuten. Helt beroende på hur den gått sönder.
Ska bogsera den idag eller imorgon ungefär 10-12 km
Hej, precis när jag fått en sak lagad så måste ju en annan sak gå sönder. Jag kör en V70N så det är ju självklart att drivknuten skulle pajja. Men trodde jag fortfarande kunde köra med den bara att det klonkade och guppade lite. Men nej nej. Jag hade tagit en kort sväng på typ 3km så skulle jag öva på att manövrera lite på uppfarten vilket innehöll fulltrattutslag vilket en pajjad drivknut hatar. Så efter ca 10-15 minuter säger det bara klonk typ så går det nästan inte att svänga och så försöker jag lägga i växel och köra in på infarten. Men ännu ett problem, jag kan lägga i växeln men det låter bara som om något snurrar runt. Hoppas på att det är drivknuten som snurrar runt och inte något i växellådan. Värsta är att jag skulle åka upp till verkstaden när det fått hem delarna vilket är imorgon. Har ni bra nyheter till mig? (Drivknuten är pajj och inte växellådan) Eller dåliga?
VET man att drivknuten är dålig, gör ALDRIG fulla rattutslag med drivning,, som att be om extra problem
Hej, precis när jag fått en sak lagad så måste ju en annan sak gå sönder. Jag kör en V70N så det är ju självklart att drivknuten skulle pajja. Men trodde jag fortfarande kunde köra med den bara att det klonkade och guppade lite. Men nej nej. Jag hade tagit en kort sväng på typ 3km så skulle jag öva på att manövrera lite på uppfarten vilket innehöll fulltrattutslag vilket en pajjad drivknut hatar. Så efter ca 10-15 minuter säger det bara klonk typ så går det nästan inte att svänga och så försöker jag lägga i växel och köra in på infarten. Men ännu ett problem, jag kan lägga i växeln men det låter bara som om något snurrar runt. Hoppas på att det är drivknuten som snurrar runt och inte något i växellådan. Värsta är att jag skulle åka upp till verkstaden när det fått hem delarna vilket är imorgon. Har ni bra nyheter till mig? (Drivknuten är pajj och inte växellådan) Eller dåliga?
VET man att drivknuten är dålig, gör ALDRIG fulla rattutslag med drivning,, som att be om extra problem
märkte det, verkstaden har fått in en drivknut som passar nu så om några timmar ska bogsera dit den.