Hej,
I torsdags gjorde jag en keramisk lackskyddsbehandling på min BMW 320d 2017. Det fanns 3-4 stenskott på huven sedan tidigare som varit där ett tag.
Jag plockade ut bilen i fredags, körde den sen direkt ner i det låsta garaget hemma. I lördags körde jag cirka 50mil (motorväg och landsväg) där jag inte märkte något ovanligt eller något stänkande från bil/lastbil framför.
När jag sedan kom fram såg jag att det fanns 100-tals vita prickar över hela huven, på taket och på backspeglar, även märken på förardörren.
Trodde först att det var färg men vid senare inspektion insåg att det var stenskott. Jag åkte idag till firman som utförde arbetet och de var lika förvånade som mig, hade aldrig sett liknande.
För mig eller gubbarna på bilvårdsfirman känns detta inte normalt på nåt sätt. Varken jag eller dem vet vad jag ska göra åt detta. Flera tusen ner i sjön för lackbehandlingen.
Någon som varit med om liknande eller vet vad som kan ha hänt? Vart ska jag vända mig? Är enda utvägen att lacka om? Isåfall går det ta på försäkringen?
Bilen har rullat strax över 10000mil och var som sagt i fint skick innan helgen och den har stått inne i ett låst garage. Men nu ser det ungefär ut som jag kört 30k mil på grusväg.
Bilder är länkade nedan. De större vita prickarna är lampor från taket. Det är alltså endast små vita prickar