4177
Sök

V70 bi-fuel 2006 laddar ur

14 Inlägg
måndag 21:06
Trådstartare
#21
Mossan1 skrev:
Racca skrev:
Dragdosan, hur ser den ut?
Jag menar alltså dosan invid draget som du sätter i en släpvagns elkontakt i.
För att släpet ska få ljus, blinkers, mm från bilen.

Trailermodulen är den som ger ström till sagda dosa inifrån signaler från bilen om ljus, blinkers, broms, osv.
Förstår!
Har ingen dragkrok så det finns inget sådan dosa tyvärr. Inga andra idéer? 😊

14 Inlägg
tisdag 16:59
Trådstartare
#22
Hej allihopa,

Jag gav idag upp. Lämnade in bilen till en Mek för felsökning. Det jag fick veta är att generatorn behövs bytas. Han tyckte också att pluskabelfrån pluspolen på batteriet fram till motorrummet satt lite dåligt(alltså skarven med en kabelsko med en mutter.

Han tyckte sig vara 100% säker på sin sak, medans jag är tveksam.

Han visade mig ett instrument som han använde sig av som var kopplat över polerna, en ”batteritestare” som visade ”fault” vid gas. Detta tyckte han var tillräckligt för att rekommendera någon att byta ut generatorn. Vad tror ni?

Mvh

Forummoderator
17 696 Inlägg
tisdag 17:33
#23
Racca skrev:
Hej allihopa,

Jag gav idag upp. Lämnade in bilen till en Mek för felsökning. Det jag fick veta är att generatorn behövs bytas. Han tyckte också att pluskabelfrån pluspolen på batteriet fram till motorrummet satt lite dåligt(alltså skarven med en kabelsko med en mutter.

Han tyckte sig vara 100% säker på sin sak, medans jag är tveksam.

Han visade mig ett instrument som han använde sig av som var kopplat över polerna, en ”batteritestare” som visade ”fault” vid gas. Detta tyckte han var tillräckligt för att rekommendera någon att byta ut generatorn. Vad tror ni?

Mvh
Då åtgärdas kabel/anslutningar först! Billigare än ny generator... Ska du byta generator så markera den gamla med tuschsträck/repa först så inte bilen lagas och samma gen sitter kvar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

14 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
#24
Hej!

Tack för svar! Nu är jag på jakt efter en ny generator, när jag ringde skroten tyckte han jag pratade med att han inte tror att det är generatorn då jag har 14V över polerna. Då står jag här nu och tänker-bör jag byta generator eller inte?

Min fråga till er experter är:
Kan det vara fel på generatorn även fast den ger drygt 14V när bilen är igång?

Är det helt fel beslut att byta generator här? Eller vad säger ni?

Stort tack!!


Sök