2267
Sök

GARAGET 20 ÅR

Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 10:43
Trådstartare
#1
Välkommen till nya Garaget!

Tiden går så fort. 2004 startade jag Garaget som en hobby, och sedan dess har detta varit min huvudsakliga sysselsättning. Det har varit en resa med både upp- och nedgångar, ibland har det varit svårt och ibland lätt, men framför allt har jag trivts med det jag gör. Min passion är bilar, datorer och att skapa för andra. Detta är dock inte slutet på resan, utan bara början, så här kommer en nästan helt ny sajt!

Mycket har hänt! Nästan lite för mycket för att lista allt, så jag ska hålla mig ganska kort.

I princip hela sajten är ny och omgjord, eller nygammal skulle man kunna säga. Mitt mål har varit att fräscha upp allt och gå tillbaka lite till rötterna för vad sajten en gång var, samtidigt som jag förbättrar och moderniserar den. Jag har valt att ta bort sådant som känns förlegat och istället fokusera på det som känns viktigt. Det har medfört att jag bland annat tagit bort hela sektioner som jag upplevt att vi alla är klara med och kan leva utan. Som ensam utvecklare av sajten har jag insett att jag måste vara mer selektiv med var jag lägger min tid för att kunna komma framåt på bästa sätt. Jag hoppas att det är rätt väg, och att det kommer leda till många bra saker framöver!

Den nya sajten är ett pågående arbete, som alltid, och jag kommer att göra mitt bästa för att löpande uppdatera med nya funktioner och förbättringar.

Vill du göra en felanmälan eller har du tips på förbättringar, nya funktioner eller något annat, använd gärna det nya kontaktformuläret längst ned på sidan. Titta efter "Tips och förslag" och "Felanmälan".

Jag hoppas att du gillar den nya sajten! Trevlig sommar! smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

* Voff voff *
10 340 Inlägg
torsdag 11:10
#2
Snyggt jobbat! Ser riktigt bra ut, kul med nya funktioner tex här när man skapar inlägg. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Gorgilus addictus
4 741 Inlägg
torsdag 11:12
#3
Trevlig uppdatering! Snyggt och prydligt smile

Allt för den där jävla hatten!

32 Inlägg
torsdag 11:44
#4
Grattis till 20 år av framgång smile Den nya sidan ser riktigt schysst ut!


2 245 Inlägg
torsdag 12:23
#5
Ser bra ut! En fundering jag har lite spontant är angående att projekttrådar inte har en egen sektion längre när man scrollar ner utan är blandade med resterande senaste inlägg. Hoppas det inte leder till att projekttrådarna dör ut lite grann. Men jag har använt den nya layouten i ungefär 12 sekunder så det är absolut inget klagomål, bara den första tanke jag fick. smile


Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 12:27
Trådstartare
#6
Mew skrev:
Ser bra ut! En fundering jag har lite spontant är angående att projekttrådar inte har en egen sektion längre när man scrollar ner utan är blandade med resterande senaste inlägg. Hoppas det inte leder till att projekttrådarna dör ut lite grann. Men jag har använt den nya layouten i ungefär 12 sekunder så det är absolut inget klagomål, bara den första tanke jag fick. smile
Ah, jag förstår. Jag har faktiskt inte ens tänkt på det. Jag ska kika på det. Kanske kan jag lägga till de. Projekten är väldigt viktiga tycker jag!

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 245 Inlägg
torsdag 12:35
#7
chrizz skrev:
Mew skrev:
Ser bra ut! En fundering jag har lite spontant är angående att projekttrådar inte har en egen sektion längre när man scrollar ner utan är blandade med resterande senaste inlägg. Hoppas det inte leder till att projekttrådarna dör ut lite grann. Men jag har använt den nya layouten i ungefär 12 sekunder så det är absolut inget klagomål, bara den första tanke jag fick. smile
Ah, jag förstår. Jag har faktiskt inte ens tänkt på det. Jag ska kika på det. Kanske kan jag lägga till de. Projekten är väldigt viktiga tycker jag!

mvh
Hade varit super! smile En annan sak jag märker är att det inte finns något smidigt alternativ att komma till det senaste inlägget i en tråd från listan. Tidigare gick det ju att trycka på namnet av personen som skrev det senaste inlägget (ex. "Senaste inlägg av Mew, 12:30" eller vad det nu stod) och så kom man till det senast skrivna inlägget. Tänkte om man nu kanske per automatik kom dit, att sidan sparar där man var sist i tråden, men så verkar inte vara fallet på den lilla stund jag har testat, utan man kommer till första inlägget i tråden. Det är också en sak som framför allt påverkar projekttrådar och andra trådar som tenderar att bli väldigt långa. Verkar som att man måste klicka på tråden, välja den sista sidan i dropdown-menyn, och sen scrolla ner (ganska långt när det är projekttrådar pga mängden bilder) för att komma till senaste inlägget.

Jag är just nu på garaget via Chrome i en Android-telefon, om det har nån betydelse.

Edit: Jag ser att det kommer upp en "Gå till inlägget" länk när man t.ex. redigerar sitt inlägg. Exakt en sån länk är det jag menar, fast när någon skriver ett nytt inlägg i en tråd. smile
Senast redigerat av Mew (torsdag 12:38)


Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 12:36
Trådstartare
#8
Mew skrev:
chrizz skrev:
Mew skrev:
Ser bra ut! En fundering jag har lite spontant är angående att projekttrådar inte har en egen sektion längre när man scrollar ner utan är blandade med resterande senaste inlägg. Hoppas det inte leder till att projekttrådarna dör ut lite grann. Men jag har använt den nya layouten i ungefär 12 sekunder så det är absolut inget klagomål, bara den första tanke jag fick. smile
Ah, jag förstår. Jag har faktiskt inte ens tänkt på det. Jag ska kika på det. Kanske kan jag lägga till de. Projekten är väldigt viktiga tycker jag!

mvh
Hade varit super! smile En annan sak jag märker är att det inte finns något smidigt alternativ att komma till det senaste inlägget i en tråd från listan. Tidigare gick det ju att trycka på namnet av personen som skrev det senaste inlägget (ex. "Senaste inlägg av Mew, 12:30" eller vad det nu stod) och så kom man till det senast skrivna inlägget. Tänkte om man nu kanske per automatik kom dit, att sidan sparar där man var sist i tråden, men så verkar inte vara fallet på den lilla stund jag har testat, utan man kommer till första inlägget i tråden. Det är också en sak som framför allt påverkar projekttrådar och andra trådar som tenderar att bli väldigt långa. Verkar som att man måste klicka på tråden, välja den sista sidan i menyn, och sen scrolla ner (ganska långt när det är projekttrådar pga mängden bilder) för att komma till senaste inlägget.

Jag är just nu på garaget via Chrome i en Android-telefon, om det har nån betydelse.
Snyggt fångat! Jag kikar på det också!

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 13:32
Trådstartare
#9
Mew skrev:
chrizz skrev:
Mew skrev:
Ser bra ut! En fundering jag har lite spontant är angående att projekttrådar inte har en egen sektion längre när man scrollar ner utan är blandade med resterande senaste inlägg. Hoppas det inte leder till att projekttrådarna dör ut lite grann. Men jag har använt den nya layouten i ungefär 12 sekunder så det är absolut inget klagomål, bara den första tanke jag fick. smile
Ah, jag förstår. Jag har faktiskt inte ens tänkt på det. Jag ska kika på det. Kanske kan jag lägga till de. Projekten är väldigt viktiga tycker jag!

mvh
Hade varit super! smile En annan sak jag märker är att det inte finns något smidigt alternativ att komma till det senaste inlägget i en tråd från listan. Tidigare gick det ju att trycka på namnet av personen som skrev det senaste inlägget (ex. "Senaste inlägg av Mew, 12:30" eller vad det nu stod) och så kom man till det senast skrivna inlägget. Tänkte om man nu kanske per automatik kom dit, att sidan sparar där man var sist i tråden, men så verkar inte vara fallet på den lilla stund jag har testat, utan man kommer till första inlägget i tråden. Det är också en sak som framför allt påverkar projekttrådar och andra trådar som tenderar att bli väldigt långa. Verkar som att man måste klicka på tråden, välja den sista sidan i dropdown-menyn, och sen scrolla ner (ganska långt när det är projekttrådar pga mängden bilder) för att komma till senaste inlägget.

Jag är just nu på garaget via Chrome i en Android-telefon, om det har nån betydelse.

Edit: Jag ser att det kommer upp en "Gå till inlägget" länk när man t.ex. redigerar sitt inlägg. Exakt en sån länk är det jag menar, fast när någon skriver ett nytt inlägg i en tråd. smile
Nu har jag fixat det här. Användarnamnet + tiden för senaste inlägget är klickbart och leder till senaste inlägget. Samma gäller i trådlistan för ett forum också, inte bara i senaste forumtrådarna och inläggen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Forummoderator
17 706 Inlägg
torsdag 15:05
#10
Nyaste och senaste foruminlägg borde byta plats. Men det är min åsikt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 15:07
Trådstartare
#11
Hybrid_ skrev:
Nyaste och senaste foruminlägg borde byta plats. Men det är min åsikt.
Jag håller med!

Ordnar det inom kort.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 924 Inlägg
Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 15:47
Trådstartare
#13
jaka54 skrev:
Men vit text på svart bakgrund är inte bra!
Jag antar att du menar i mörka läget? Det är varken svart eller vitt faktiskt, men kontrasten kan vara något för stor ändå på vissa ställen. Jag kommer att justera detta löpande.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 976 Inlägg
torsdag 17:36
#14
Snyggt jobbat.
Nät jag läste första raderna fick jag intrycket att det var ett typ avslut på G, men så var verkligen inte fallet.
Super.

En sak jag funnit småirrierande (I alla fall för mig som enbart använder mobil) är att det är SÅ lätt att råka trycka på medlemsnamnet av trådskaparen och då komma till personens presentationssida, när man egentligen bara ville öppna själva tråden.

Nu med nya layouten är det inte så längre.  Kanon.

Men, fetstilen försvinner inte när man läst, eller ens svarat på ett inlägg.
Kanske tillfällig bugg?
Senast redigerat av Mossan1 (torsdag 17:40)

Diagnostekniker
2 460 Inlägg
torsdag 17:50
#15
Snyggt byggt, fräsig kärra!

- Mulle Meck

Up the RA

Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 17:53
Trådstartare
#16
Mossan1 skrev:
Snyggt jobbat.
Nät jag läste första raderna fick jag intrycket att det var ett typ avslut på G, men så var verkligen inte fallet.
Super.

En sak jag funnit småirrierande (I alla fall för mig som enbart använder mobil) är att det är SÅ lätt att råka trycka på medlemsnamnet av trådskaparen och då komma till personens presentationssida, när man egentligen bara ville öppna själva tråden.

Nu med nya layouten är det inte så längre.  Kanon.

Men, fetstilen försvinner inte när man läst, eller ens svarat på ett inlägg.
Kanske tillfällig bugg?
Var det så förut verkligen? Det baseras på när du loggade in senast, och inte per inlägg. Kan kika på det också, men jag tror faktiskt att det var så tidigare också.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

7 Inlägg
torsdag 17:57
#17
Jamen vad trevligt! Lite orolig har jag varit för att garaget skall dö ut. Denna "reboot" lugnar mig betydligt, jättekul!
Det enda jag har att anmärka på är att det blir väldigt långa sidor nu med användarens bilar och tidigare bilar, men jag förstår att det nog är gjort för att bättre passa mobila enheter, det är inget stort problem.
En annan sak som jag tänkte på var är att bilens "första-bild" är högupplöst i listan, men när man klickar in på en bil så är alla tumnaglarna lågupplösta. Kanske för att spara lite plats?


Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 18:03
Trådstartare
#18
bollman skrev:
Jamen vad trevligt! Lite orolig har jag varit för att garaget skall dö ut. Denna "reboot" lugnar mig betydligt, jättekul!
Det enda jag har att anmärka på är att det blir väldigt långa sidor nu med användarens bilar och tidigare bilar, men jag förstår att det nog är gjort för att bättre passa mobila enheter, det är inget stort problem.
En annan sak som jag tänkte på var är att bilens "första-bild" är högupplöst i listan, men när man klickar in på en bil så är alla tumnaglarna lågupplösta. Kanske för att spara lite plats?
Det blir lätt långt när man har så många bilar som du har smile

Ska kika på hur jag kan lösa det där med bilderna.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Smålänning
7 881 Inlägg
torsdag 20:31
#19
Jag jag har tydligen firat 18 år här.. Ojoj!

Snyggt byggt! Det känns mycket mer modernt nu! Mer back to basic och du ska ha en j*vla cred att du genom alla dessa år lyckats hålla sajten blixtsnabb i en evigt nedåtgående trend när sajter blir mer bloatade och sega för varje år som går känns det som.

En sak jag tänkte på är om årsmodellsök bland bilar alltid funnits bara att jag inte tänkt på det och att den nu är mer iögonfallande? Najs iaf för mig som föredrar att kolla på äldre bilar. smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 20:37
Trådstartare
#20
twin_cam skrev:
Jag jag har tydligen firat 18 år här.. Ojoj!

Snyggt byggt! Det känns mycket mer modernt nu! Mer back to basic och du ska ha en j*vla cred att du genom alla dessa år lyckats hålla sajten blixtsnabb i en evigt nedåtgående trend när sajter blir mer bloatade och sega för varje år som går känns det som.

En sak jag tänkte på är om årsmodellsök bland bilar alltid funnits bara att jag inte tänkt på det och att den nu är mer iögonfallande? Najs iaf för mig som föredrar att kolla på äldre bilar. smile
18 år. Helt sjukt egentligen. Tack för att du är här smile

Årsmodellsök tror jag funnits i alla år, haha

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök