Då det var nån drummel som backade på mig och plockade båda mina spolare till strålkastarna så nu måste dessa bytas. Tydligen finns varken stötdämparen eller spolarna att få tag på längre enligt flera verkstäder jag pratat med. Förövaren erbjöd sig att betala för delarna (och förmodligen "kostnaden" för mig för att byta eländet då ingen verkstad vill ta på sig jobbet utan delar). Bilen är ju lite för gammal för att nån vagnskada ska vara ekonomiskt försvarbar...
En Honda Accord från 1993
Så jag har skummat lite på bildelsdatabaser, men de enda motsvarande delar jag hittar har ett annat fäste än den jag har. Att plocka bort hela stötdämparkåpan bara för att kolla är väldigt tidsödande.
Min är fäst inifrån med en bult, medan de andra sitter med en metalclips från insidan.
Jag är osäker på om det går att skaffa in en sån med metallclips och sätta istället för bulten, men vill inte riskera att den lossnar heller. Chansen att hitta rätt del känns lite som att vinna på lotteri just nu. Fick inget vettigt svar från varken Honda-tech eller Hondaklubben
Så här såg det ut efter kollisionen
Här är delen på de andra Hondorna jag såg på en skrotbil
Och som den ser ut på bildelsritning
Här är den del som sitter på min bil enligt ritningen, tror metallplattan sitter bakom plasten, och med en bult som skruvas genom plasten och fäster själva sprutanordningen