1797
Sök

GARAGET 20 ÅR

Administratör
11 830 Inlägg
fredag 21:17
Trådstartare
#41
Mew. Ang förlora inlägg så har jag implementerat vad jag tror är en lösning på det redan. Om du provar skriva i snabbsvarsfältet t.ex. utan att skicka svaret, sen går du ifrån sidan och kommer tillbaka, så återställs formuläret i tråden magiskt nog. Även om du trycker på "Skriv svar" för att få upp det större postformuläret för tråden, då återställs ditt inlägg där. Du kan med andra ord påbörja ett inlägg på en sida, bläddra vidare till nästa sida i tråden, fortsätta skriva, gå vidare till skriv inlägg och fortsätta där osv. Praktiskt när man t.ex vill svara på många olika inlägg på samma gång.

Det här sparas endast lokalt i din webbläsare tills du skickar inlägget. Om du loggar ut aktivt via sidan så rensas allt också.
Senast redigerat av chrizz (fredag 21:23)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 246 Inlägg
fredag 21:43
#42
chrizz skrev:
Mew. Ang förlora inlägg så har jag implementerat vad jag tror är en lösning på det redan. Om du provar skriva i snabbsvarsfältet t.ex. utan att skicka svaret, sen går du ifrån sidan och kommer tillbaka, så återställs formuläret i tråden magiskt nog. Även om du trycker på "Skriv svar" för att få upp det större postformuläret för tråden, då återställs ditt inlägg där. Du kan med andra ord påbörja ett inlägg på en sida, bläddra vidare till nästa sida i tråden, fortsätta skriva, gå vidare till skriv inlägg och fortsätta där osv. Praktiskt när man t.ex vill svara på många olika inlägg på samma gång.

Det här sparas endast lokalt i din webbläsare tills du skickar inlägget. Om du loggar ut aktivt via sidan så rensas allt också.
Nämen! Där har vi en riktigt användbar nyhet! big_smile Får testa skriva nästa foruminlägg här på Gorg då. Tack för upplysningen!


Administratör
11 830 Inlägg
fredag 21:50
Trådstartare
#43
Mew skrev:
chrizz skrev:
Mew. Ang förlora inlägg så har jag implementerat vad jag tror är en lösning på det redan. Om du provar skriva i snabbsvarsfältet t.ex. utan att skicka svaret, sen går du ifrån sidan och kommer tillbaka, så återställs formuläret i tråden magiskt nog. Även om du trycker på "Skriv svar" för att få upp det större postformuläret för tråden, då återställs ditt inlägg där. Du kan med andra ord påbörja ett inlägg på en sida, bläddra vidare till nästa sida i tråden, fortsätta skriva, gå vidare till skriv inlägg och fortsätta där osv. Praktiskt när man t.ex vill svara på många olika inlägg på samma gång.

Det här sparas endast lokalt i din webbläsare tills du skickar inlägget. Om du loggar ut aktivt via sidan så rensas allt också.
Nämen! Där har vi en riktigt användbar nyhet! big_smile Får testa skriva nästa foruminlägg här på Gorg då. Tack för upplysningen!
Jag har inte bara sminkat designen lite wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Wellpappsarbetare & Deltidsbrandman
8 Inlägg
fredag 21:53
#44
Kul med en uppdatering, tar en stund att hitta rätt men man vänjer sig. Själv har jag varit medlem sedan mars 2005 så man har hängt med länge.
Det enda jag saknar är vilka som varit in på ens sida, det tyckte jag var lite kul vilka som varit nyfikna på just min bil.

För allas trevnad, håll tungan i rätt mun.

Administratör
11 830 Inlägg
fredag 22:18
Trådstartare
#45
Johan-99T16 skrev:
Kul med en uppdatering, tar en stund att hitta rätt men man vänjer sig. Själv har jag varit medlem sedan mars 2005 så man har hängt med länge.
Det enda jag saknar är vilka som varit in på ens sida, det tyckte jag var lite kul vilka som varit nyfikna på just min bil.
Dolde det där medvetet. Det blev ofta.grinigt och folk lekte detektiv och försökte lista ut vem som röstade vad på bilarna. Ledde till dålig stämning. Men jag vet inte alls vad som är bäst. Ha det kvar, eller skippa det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Trucker
1 397 Inlägg
fredag 22:28
#46
Jag trodde först min webläsare hade ballat ur och gjort allt på sidan
riktigt stort mot vad det brukar vara, men inte, var tydligen ny design,
känns lite "stort" bara mot vad man är van vid, men det kanske man
vänjer sig med, time will tell!

har varit medlem här sen 25 mars 2004, det är ett tag, om du säger att garaget funnits i 20år,
så antar jag att jag varit medlem sen dess då haha, vet du exakt datum när garaget "föddes"?  smile

// Z

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Administratör
11 830 Inlägg
fredag 22:40
Trådstartare
#47
zleepy skrev:
Jag trodde först min webläsare hade ballat ur och gjort allt på sidan
riktigt stort mot vad det brukar vara, men inte, var tydligen ny design,
känns lite "stort" bara mot vad man är van vid, men det kanske man
vänjer sig med, time will tell!

har varit medlem här sen 25 mars 2004, det är ett tag, om du säger att garaget funnits i 20år,
så antar jag att jag varit medlem sen dess då haha, vet du exakt datum när garaget "föddes"?  smile

// Z
Du har id 268. Det var som fan alltså. Det är nog det lägsta jag sett på mycket länge från en aktiv medlem. Fan vad glad jag blir big_smile

14 mars 2004 har jag vid något tillfälle konstaterat att jag slog upp portarna för www.garaget.org. Innan dess hade jag något liknande på en privat domän där jag la in lite bilar manuellt, men jag vet inte om det kan räknas riktigt. 11 dagar efter starten, och du är här än! Sinnes. Var skickar jag tårtan?! big_smile
Senast redigerat av chrizz (fredag 22:42)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Wellpappsarbetare & Deltidsbrandman
8 Inlägg
fredag 22:54
#48
chrizz skrev:
Johan-99T16 skrev:
Kul med en uppdatering, tar en stund att hitta rätt men man vänjer sig. Själv har jag varit medlem sedan mars 2005 så man har hängt med länge.
Det enda jag saknar är vilka som varit in på ens sida, det tyckte jag var lite kul vilka som varit nyfikna på just min bil.
Dolde det där medvetet. Det blev ofta.grinigt och folk lekte detektiv och försökte lista ut vem som röstade vad på bilarna. Ledde till dålig stämning. Men jag vet inte alls vad som är bäst. Ha det kvar, eller skippa det.
Förstår, själv har jag inte gjort något dylikt. Vilka som röstar hit eller dit bryr jag mig inte om, folk gillar olika märken och känns det bra att rösta lågt på ett märke man inte gillar så är det så.

För allas trevnad, håll tungan i rätt mun.

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
fredag 23:15
#49
Jag får gratulera till 20år, jag blev själv medlem 17:e juli 2004 så om 6 veckor är det 20 år som medlem ?

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Administratör
11 830 Inlägg
fredag 23:18
Trådstartare
#50
N_W skrev:
Jag får gratulera till 20år, jag blev själv medlem 17:e juli 2004 så om 6 veckor är det 20 år som medlem ?
Om 12 dagar väl? En av oss tänker heeelt fel big_smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
fredag 23:51
#51
chrizz skrev:
N_W skrev:
Jag får gratulera till 20år, jag blev själv medlem 17:e juli 2004 så om 6 veckor är det 20 år som medlem ?
Om 12 dagar väl? En av oss tänker heeelt fel big_smile
Jag fick semester igår så jag har förträngt tid och rum och befann mig i juni månad  smile
Senast redigerat av N_W (fredag 23:52)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

9 Inlägg
fredag 23:52
#52
Varför kommer det upp reklam i foton på folk bilar?

7 Inlägg
lördag 00:23
#53
chrizz skrev:
Det blir lätt långt när man har så många bilar som du har smile

Ska kika på hur jag kan lösa det där med bilderna.

Mvh
Nu skall du inte vara sån wink
Jag tycker det är skitkul att ha alla bilar som passerat revy här hemma på garaget, även som referens för mig själv. Det har ju onekligen blivit några stycken! yikes
Det saknas en på listan som jag inte lagt upp än, sen är det bara 3 kvar till 50. Tyvärr hann jag inte innan jag själv nådde 50...


Administratör
11 830 Inlägg
lördag 07:24
Trådstartare
#54
Speed88 skrev:
Varför kommer det upp reklam i foton på folk bilar?
För att jag måste visa reklam för att sajten ska överleva. Det är rätt vanligt att man har annonser på det viset. Är frekvensen för hur ofta annonserna dyker upp störande så kommer jag att justera det naturligtvis, men just nu är det under utvärdering fortfarande.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Smålänning
7 881 Inlägg
lördag 08:06
#55
Har aldrig stört mig på reklamen, förutom helsidesreklamen som poppar up, den är störande men antar att den är nödvändig. Däremot fungerar inte reklamen som den ska tror jag.
Man ser inte sidobannern helt förrän man är långt förbi botten av sidan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-0264c5f19a3d26f5a91f93cf5bbd32a0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-dca9fcae4f9817db8f1a4e1a2218a0a3.jpg

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
11 830 Inlägg
lördag 08:07
Trådstartare
#56
twin_cam skrev:
Har aldrig stört mig på reklamen, förutom helsidesreklamen som poppar up, den är störande men antar att den är nödvändig. Däremot fungerar inte reklamen som den ska tror jag.
Man ser inte sidobannern helt förrän man är långt förbi botten av sidan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-0264c5f19a3d26f5a91f93cf5bbd32a0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-dca9fcae4f9817db8f1a4e1a2218a0a3.jpg
Spännande! kikar på det smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Smålänning
7 881 Inlägg
lördag 08:10
#57
chrizz skrev:
twin_cam skrev:
Har aldrig stört mig på reklamen, förutom helsidesreklamen som poppar up, den är störande men antar att den är nödvändig. Däremot fungerar inte reklamen som den ska tror jag.
Man ser inte sidobannern helt förrän man är långt förbi botten av sidan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-0264c5f19a3d26f5a91f93cf5bbd32a0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-dca9fcae4f9817db8f1a4e1a2218a0a3.jpg
Spännande! kikar på det smile
En till present, den funkar ibland. Varsågod big_smile
#itworksonmymachine big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
11 830 Inlägg
lördag 08:35
Trådstartare
#58
twin_cam skrev:
chrizz skrev:
twin_cam skrev:
Har aldrig stört mig på reklamen, förutom helsidesreklamen som poppar up, den är störande men antar att den är nödvändig. Däremot fungerar inte reklamen som den ska tror jag.
Man ser inte sidobannern helt förrän man är långt förbi botten av sidan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-0264c5f19a3d26f5a91f93cf5bbd32a0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-dca9fcae4f9817db8f1a4e1a2218a0a3.jpg
Spännande! kikar på det smile
En till present, den funkar ibland. Varsågod big_smile
#itworksonmymachine big_smile
Vi pratar fortfarande om placeringen av sidoannonsen va? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 976 Inlägg
lördag 09:13
#59
chrizz skrev:
Mossan1 skrev:
Men, fetstilen försvinner inte när man läst, eller ens svarat på ett inlägg.
Kanske tillfällig bugg?
Var det så förut verkligen? Det baseras på när du loggade in senast, och inte per inlägg. Kan kika på det också, men jag tror faktiskt att det var så tidigare också.
Ja, jag är helt säker på att fetstilen försvann när man efter att ha läst en tråd gick tillbaka till forumdelen. (tex "Allmänt").  Så kunde jag se om jag läst alla. Brukar börja med dom vars överskrift antyder att jag kan ge värdefullt svar.

Administratör
11 830 Inlägg
lördag 09:15
Trådstartare
#60
Mossan1 skrev:
chrizz skrev:
Mossan1 skrev:
Men, fetstilen försvinner inte när man läst, eller ens svarat på ett inlägg.
Kanske tillfällig bugg?
Var det så förut verkligen? Det baseras på när du loggade in senast, och inte per inlägg. Kan kika på det också, men jag tror faktiskt att det var så tidigare också.
Ja, jag är helt säker på att fetstilen försvann när man efter att ha läst en tråd gick tillbaka till forumdelen. (tex "Allmänt").  Så kunde jag se om jag läst alla. Brukar börja med dom vars överskrift antyder att jag kan ge värdefullt svar.
Okej. Det är inget jag kan fixa nu i en handvändning, men jag noterar och tittar på det senare.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök