Hej på er alla!
Här kommer en "Avslutande" uppdatering på bygget. Givetvis är bilen inte helt klar, det finns alltid saker att pyssla med men bilen ser ut precis som jag vill ha den, eventuellt nått fälgbyte eller liknande i framtiden.
Det är mycket som har hänt sedan senaste uppdateringen, bilen har lackats om, stått på BPCMS Elmia i påsk, SFRO slutbesiktning, Reg.besiktning och den har hunnit få ett par mil.
Vi jobbade på med inredningen som va tvungen att specialbyggas nästan helt.
Bilen på backen med rätt fälgar och däck.
Jag gjorde spackel och sliparbetet på bilen sedan lackade jag och en garagekompis bilen. Jag vart tyvärr inte nöjd med mitt sliparbete som man kan se på första bilden. Det va väldigt vågigt och det såg inte alls bra ut. Jag körde ner bilen till ECG Lack & bilvård i Osby och dom skulle hjälpa mig med att fixa bakskärmarna inför Elmia. Men när jag kom ner dit så hade dom i samråd med mina kära vänner fixat hela bilen åt mig. Det vart en enorm överraskning såklart och jag vart extremt nöjd. Så andra bilden här är precis när jag hämtade bilen.
Inredningsarbetet fortsatte.
Bilen på BPCMS, Elmia under påsken.
Här förberedde vi bilen inför slutbesiktning hos SFRO vilket den klarade utan anmärkning.
4hjulsinställning.
Mappning på Overtake i Jönköping.
Där va bilen besiktad för sista gången. 100% godkänd för väg, en helt fantastisk känsla.
Med detta så är bilen "färdig"
Givetvis lär det komma mer uppdateringar i framtiden men man vet aldrig när.
Har ni några frågor så är det bara att skriva till mig.
Håll utkik i tidningen BILSPORT, en liten fågel har viskat att det kommer en liten notis där snart.
Sen även finns det uppdateringar på mina vänners youtubekanal "Dual M Tv".
mvh//